Względy ekonomiczne oraz "miękkie lokowanie gender" - to dwa powody, dla których Ministerstwo Środowiska wycofało z emisji spoty poświęcone segregacji śmieci. Jednym z bohaterów kampanii edukacyjnej był krytyk kulinarny i teatralny, Maciej Nowak, który otwarcie przyznaje się do swojego homoseksualizmu.
Kampania pod hasłem "Segregujesz… i śmiecisz mniej!" powstała w 2014 r. na zlecenie poprzedniego kierownictwa w Ministerstwie Środowiska. W krótkich, 30-sekundowych spotach, emitowanych w telewizji i internecie, bohaterowie kampanii tłumaczyli małemu chłopcu zasady segregacji śmieci.
"Wydano na to 4 mln złotych"
Teraz nowe władze ministerstwa wycofują wspomniane spoty z emisji, jak tłumaczą, z dwóch powodów: ekonomicznego i "ideologicznego". - Na ten spot i na jego emisję wydano 4 mln złotych. My będziemy każdą złotówkę bardzo roztropnie wydawać - tłumaczył w piątek podczas konferencji prasowej wiceminister środowiska Sławomir Mazurek.
- Jednocześnie, my nie musimy tego ukrywać, że osoby, które biorą udział w tym spocie (...) są jednak w pewnym ruchu, który promuje ideologię, która jest jakby sprzeczna z tradycją i jest to ideologia gender. Ona w miękki sposób jest tutaj lokowana - dodał Mazurek. Jak przekonywał, w przypadku ministerstwa "nie będzie zgody na jej wprowadzanie".
- Cena odgrywała ogromną rolę w tym zakresie - dodał obecny na konferencji prasowej minister środowiska, prof. Jan Szyszko. Żaden z przedstawicieli ministerstwa nie chciał jednak wprost powiedzieć, że osobą, która wzbudziła wśród nich kontrowersje jest Maciej Nowak.
Krytyk teatralny i kulinarny
Maciej Nowak, który był jednym z bohaterów kampanii, to krytyk kulinarny i teatralny. Od 2003 r. do końca 2013 r. - założyciel i dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. W zeszłym roku został zastępcą dyrektora ds. artystycznych Teatru Polskiego w Poznaniu.
W 2001 r. na łamach "Gazety Wyborczej" publicznie zadeklarował, że jest gejem.
Autor: ts//kk / Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: Ministerstwo Środowiska