"Nie kumać się z Żydami". Antysemickie komentarze z internetu w spocie Muzeum POLIN

Polska

Współczesne wpisy internautów w spocie "Złe słowa" czytają uczestnicy Marca '68Muzeum Historii Żydów Polskich
wideo 2/2

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN przygotowało kampanię "Inna historia, taki sam hejt", która zwraca uwagę na antysemickie wypowiedzi w internecie. W ramach kampanii powstał spot "Złe słowa", w którym uczestnicy wydarzeń marcowych z 1968 roku czytają współczesne komentarze internautów na temat Żydów. W spocie można zobaczyć między innymi Seweryna Blumsztajna, Józefa Lebenbauma czy Daniela Passenta.

Kampania "Inna historia, taki sam hejt" promuje program edukacyjno-kulturalny "Obcy w domu. Wokół Marca '68" w Muzeum POLIN. Spot "Złe słowa" przygotowany w ramach kampanii rozpoczyna hasło "Nienawiść zaczyna się od słów".

W spocie można zobaczyć profesora Łukasza Turskiego, Agnieszkę Arnold, Seweryna Blumsztajna, Józefa Lebenbauma, Krzysztofa Topolskiego i Daniela Passenta. Uczestnicy wydarzeń marcowych czytają i komentują w filmie współczesne komentarze antysemickie internautów. Cytowane są wpisy z Facebooka, YouTube'a, Twittera oraz portali WPolityce.pl i WRealu24.pl.

"Najpodlejszy naród na świecie, niszczą swoje kobiety, swoje dzieci. To nie ludzie, to zwierzęta, prymitywne zwierzęta", "Żydowska niedojda, dalej chce grać tu autorytet, a tu nieprzyjemność taka. Aj waj co za naród, co za ludzie", "Nie kumać się z Żydami, sprzedadzą Polskę poza naszymi plecami. Przegonić z prochami ich najbliższych do Izraela" - między innymi takie komentarze są cytowane w spocie "Złe słowa".

"Kronika hejtu"

Kolejnym punktem kampanii jest spot "Kronika filmowa", w którym antysemicki hejt pokazano w formie sondażu ulicznego z 1968 roku. Aktorzy odczytują w nim prawdziwe komentarze pochodzące z polskich stron internetowych.

Spot Muzeum POLIN "Inna historia, taki sam hejt. Kronika filmowa"Muzeum Historii Żydów Polskich

Kampania zachęca także do odwiedzenia wystawy czasowej Muzeum POLIN "Obcy w domu. Wokół Marca '68". Dzięki niej - jak podało Muzeum w komunikacie - odwiedzający będą mogli zobaczyć na własne oczy symbole współczesnego hejtu i ich historyczne ofiary.

Kampanię przygotowano we współpracy z agencją Saatchi & Saatchi IS. Agencja jest odpowiedzialna za realizację wieloetapowych działań, na które składają się dwa filmy spotu "Złe słowa" i "Kronika hejtu", strona internetowa, kampania w mediach społecznościowych, a także interaktywna instalacja, którą można zobaczyć w Muzeum POLIN.

Autor: kb//now / Źródło: Muzeum Historii Żydów Polskich Polin

Źródło zdjęcia głównego: Muzeum Historii Żydów Polskich

Raporty: