Appleo'wski iPad ma poważnego konkurenta. W poniedziałek w Los Angeles Microsoft zaprezentował prototyp długo oczekiwanego tabletu o nazwie "Surface" (Powierzchnia). Czy będzie on realnym zagrożeniem dla produktu Apple?
Dyrektor generalny Microsoftu Steve Ballmer określił "Surface" jako "tablet do pracy i zabawy." Będzie on miał dwie wersje i trafi do sprzedaży jesienią br. razem z nowym systemem operacyjnym Microsoftu Windows 8, który ma być przystosowany do urządzeń z ekranem dotykowym. W zaprezentowanym prototypie jako system operacyjny zastosowano tymczasowo program Windows RT. Tablet w pierwszej wersji ma grubość 9,3 mm, waży 676 gramów i posiada ekran dotykowy o przekątnej 26,9 cm. Ma dysponować pamięcią 64 lub 128 GB. Druga wersja tabletu ma grubość 13,5 mm i waży 903 gramy. Pamięć, podobnie jak w pierwszej wersji - 64 albo 128 GB. Pierwsza wersja będzie oparta na podzespołach Intela, a druga ARM Holdings. Cena ma być porównywalna z obecnie dostępnymi na rynku urządzeniami tego typu. Bezpośrednia rywalizacja Analitycy rynku podkreślają, że Microsoft, wprowadzając do sprzedaży własny tablet, rozpoczyna bezpośrednią rywalizację ze swymi najbliższymi partnerami, którzy są producentami komputerów i urządzeń peryferyjnych - takimi jak Samsung Electronics Co i Hewlett-Packard Co. Microsoft liczy, że sprzedaż jego tabletów osiągnie w 2013 r. 180 mln i będzie znacznie wyższa niż tradycyjnych komputerów. Apple sprzedał 67 mln egzemplarzy swojego iPada od czasu jego wprowadzenia do sklepów 2 lata temu.
Autor: jak\mtom\k / Źródło: PAP