Od pięciu lat łódzcy seniorzy w wolnym czasie pomagają rówieśnikom odnaleźć się we współczesnym świecie. Telefon Życzliwości w czasie trwającej pandemii COVID-19 cieszy się popularnością większą niż kiedykolwiek.
Telefon Życzliwości tworzy sieć wolontariuszy - seniorów, którzy postanowili poświęcić swój wolny czas, by pomagać innym seniorom. Do tej pory pracowali stacjonarnie - w Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora (CZAS) przy ul. Szpitalnej w Łodzi. W czasie pandemii musieli przenieść swoją pracę do domów.
Dziesięciu wolontariuszy korzysta teraz ze swoich telefonów komórkowych. Chcą pomagać zwłaszcza teraz - w czasie pandemii COVID-19 - bowiem ta choroba jest szczególne niebezpieczna dla osób starszych.
Częściej niż dotąd
W dobie koronawirusa - jak informuje Jolana Baranowska z łódzkiego magistratu - każdy z wolontariuszy w tygodniu odbiera nawet o kilkanaście telefonów więcej z prośbą o pomoc.
- Kierują starsze osoby z Łodzi pod specjalny numer telefonu dla seniorów uruchomiony przez Urząd Miasta Łodzi: 42 638 55 00 - mówi Baranowska.
Wolontariusze - jak dodaje - kontaktują się też w sprawach seniorów z Centrum Zarządzania Kryzysowego czy z Biurem Partycypacji Społecznej łódzkiego magistratu, które koordynuje pracę wolontariuszy robiących m.in. zakupy dla seniorów.
- Starsze osoby dzwonią ze sprawami rodzinnymi, zdrowotnymi, sądowymi. Proszą też o pomoc. Np. dwóch starszych panów z Łodzi, w wieku 80 i 96 lat, potrzebowało wsparcia w dowozie ciepłych posiłków, ponieważ ich dotychczasowa osiedlowa jadłodajnia zamknęła się w związku z epidemią - dodała Jolanta Baranowska.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: UMŁ