- Droga ekspresowa S8 w okolicach Pabianic jest zrobiona z betonu, a drogowcy łatają ją asfaltem – alarmuje autor filmu, na którym widać fragment połatanej drogi. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że wszystko jest w porządku, a łaty, to nie asfalt, tylko "wysokiej klasy materiał".
S8 w okolicach Pabianic została otwarta dwa tygodnie temu. Autor filmu zaniepokojony jest jej stanem. Według niego, widoczne na filmie łaty to asfalt, który nie powinien znaleźć się na drodze wykonanej z betonu.
- Jest to amatorska robota. Droga za tyle pieniędzy nie powinna tak wyglądać – uważa autor.
"To nie jest asfalt"
W rozmowie z tvn24.pl Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiej GDDKiA, dementuje doniesienia autora filmu. Jego zdaniem S8 nie jest połatana, ciemniejsze miejsca to nie asfalt, a GDDKiA używa materiałów najwyższej jakości.
- W niektórych miejscach mieliśmy zastrzeżenia dotyczące przyczepności i właśnie tam użyliśmy żywicy epoksydowej, a nie asfaltu – precyzuje Zalewski. Jest to materiał nawet bardziej trwały, niż beton. Dodaje, że w trakcie eksploatacji drogi kolor betonu i żywicy wyrówna się i przebarwienia nie będą widoczne.
- Na pewno nie wpływa to na trwałość S8 i na bezpieczeństwo kierowców. Droga została odebrana według wszelkich obowiązujących norm – zapewnia Zalewski.
Materiał wysokiej klasy
Postanowiliśmy sprawdzić, kto w tym sporze ma rację. Jak mówi w rozmowie z tvn24.pl prof. Andrzej Zalewski z Politechniki Warszawskiej, żywica epoksydowa to rzeczywiście bardzo dobry materiał.
- Jeżeli GDDKiA użyła żywicy, to nie widzę nic w tym złego. Oni są wykonawcą i oni decydują, jakich materiałów używają. Mogę powiedzieć, że żywica epoksydowa to bardzo trwały i wysokiej klasy materiał – wyjaśnia Zalewski.
Pierścień szybkich dróg
Docelowo S8 ma połączyć Łódź z Wrocławiem. Całą ekspresówką łodzianie będą mogli pojechać do stolicy Dolnego Śląska najwcześniej na przełomie 2014 i 2015 roku.
W przyszłości kierowcy zjadą z S8 na autostradę A1 na węźle Łódź-Południe. Stamtąd będzie można pojechać na północ w kierunku Gdańska albo stolicy, po zjechaniu na A2 w Strykowie. Niestety, budowa A1 na wschodzie Łodzi zakończy się najwcześniej w 2016 roku.
Budowa blisko 20-kilometrowego odcinka S8 kosztowała niemal 850 mln złotych.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: JZ/kwoj / Źródło: TVN24 Łódź
Źródło zdjęcia głównego: Autostrady Polska