Wejście na rynek gry "Call of Duty: Black Ops 2" okazało się największą premierą roku w branży rozrywkowej. W ciągu pierwszych 24 godzin jej sprzedaż przyniosła 500 milionów dolarów. O takim wyniku mogą tylko pomarzyć największe hity kinowe.
- Wierzymy, że "Call of Duty" to największa premiera rozrywkowa roku - mówi Bobby Kotick dyrektor amerykańskiej firmy Activision Blizzard zajmującej się produkcją gier komputerowych.
- Sprzedaż wszystkich części "Call of Duty" przekroczyła na całym świecie wpływy kasowe z ekranizacji "Harry'ego Pottera" i "Gwiezdnych Wojen" - dwóch filmów wszech czasów - dodał.
Gra lepsza od filmów i muzyki
Pół miliarda dolarów, które zarobiła najnowsza część gryw 24 godziny od premiery w ubiegłym tygodniu, naprawdę robi wrażenie.
Dla porównania, film "Avengers 3D", największy hit kasowy tego roku, zarobił 600 milionów dolarów na całym świecie, ale dopiero po dwóch tygodniach obecności w kinach. Jak zauważają eksperci, sukces "CoD: Black Ops 2", pokazuje, że gry wideo wyprzedzają już filmy i muzykę w wyścigu o miano najbardziej lukratywnego produktu na rynku rozrywki.
Autor: nsz//bgr/k / Źródło: mashable.com
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe