"Call of Duty" bije filmy i muzykę. Pół miliarda dolarów w 24 godziny

"Call of Duty" finansowym hitem
"Call of Duty" finansowym hitem
Źródło: mat. prasowe
Wejście na rynek gry "Call of Duty: Black Ops 2" okazało się największą premierą roku w branży rozrywkowej. W ciągu pierwszych 24 godzin jej sprzedaż przyniosła 500 milionów dolarów. O takim wyniku mogą tylko pomarzyć największe hity kinowe.

- Wierzymy, że "Call of Duty" to największa premiera rozrywkowa roku - mówi Bobby Kotick dyrektor amerykańskiej firmy Activision Blizzard zajmującej się produkcją gier komputerowych.

- Sprzedaż wszystkich części "Call of Duty" przekroczyła na całym świecie wpływy kasowe z ekranizacji "Harry'ego Pottera" i "Gwiezdnych Wojen" - dwóch filmów wszech czasów - dodał.

Gra lepsza od filmów i muzyki

Pół miliarda dolarów, które zarobiła najnowsza część gryw 24 godziny od premiery w ubiegłym tygodniu, naprawdę robi wrażenie.

Dla porównania, film "Avengers 3D", największy hit kasowy tego roku, zarobił 600 milionów dolarów na całym świecie, ale dopiero po dwóch tygodniach obecności w kinach.Jak zauważają eksperci, sukces "CoD: Black Ops 2", pokazuje, że gry wideo wyprzedzają już filmy i muzykę w wyścigu o miano najbardziej lukratywnego produktu na rynku rozrywki.

Autor: nsz//bgr/k / Źródło: mashable.com

Czytaj także: