Tunel, wiadukty i estakady. Tak ma wyglądać zakopianka za 6 lat

Inwestycja będzie finansowana ze środków UE
Inwestycja będzie finansowana ze środków UE
Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Gruntowną przebudowę na siedemnastu kilometrach zakopianki zapowiada GDDKiA. Ambitne plany zakładają, że na odcinku między Lubniem, a Rabką powstaną wiadukty, estakady, a nawet tunel. Inwestycja ma powstać do 2020 roku i ma zostać dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Planowana jest przebudowa blisko 17-kilometrowego odcinka zakopianki między Lubniem, a Rabką. – Obecnie trwają przygotowania i planowanie. Dopiero po przeprowadzeniu przetargu będzie możliwość określenia konkretnego terminu rozpoczęcia prac – zastrzega rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.

Oszacowano koszty

Mimo, że nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie ruszą pracę, znany jest termin ich zakończenia – Ta inwestycja będzie realizowana w ramach programu unijnego, który ma swój koniec w 2020 roku – mówi Mikrut.

To właśnie unia europejska dofinansuje budowę trasy. W sumie koszt całości oszacowano, na 3 630 101,5 tys. zł. – Ta kwota najprawdopodobniej ulegnie zmniejszeniu – zapowiada Mikrut. We wstępnym szacowaniu uwzględniono budowę ekranów akustycznych wzdłuż drogi. Po dokładnym zbadaniu trasy, okazało się, że w tym miejscu nie musi być ich aż tak wiele – wyjaśnia rzeczniczka.

W planach inwestycji znalazł się m.in. dwu kilometrowy tunel pod Lubniem, wiadukty i estakady o długości 45-983 m, 14 przejazdów drogowych pod, lub nad główną trasą, dwa węzły drogowe (Skomielna i Zabornia), ekrany akustyczne, zieleń osłonowa, oświetlenie, przepusty, kanalizacja deszczowa i mury oporowe.

Docelowo ma łączyć północ z południem

To wszystko ma sprawić, że okrytą złą sławą trasę do Zakopanego pokonamy szybciej i sprawniej.

Droga ekspresowa S7 – Lubień – Rabka

Droga ekspresowa S7 docelowo ma przebiegać przez cały kraj i łączyć północ Polski z południem (Gdańsk - Rabka). Jej projekt obejmuje województwa pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Projektowana długość trasy to 720 km. Droga ekspresowa S7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN-T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem.

tak będzie wyglądać zakopianka między Lubniem, a Rabką- Zdrój
tak będzie wyglądać zakopianka między Lubniem, a Rabką- Zdrój
Źródło: GDDKiA

Autor: koko / Źródło: TVN24 Kraków

Czytaj także: