Czarująca Alicja Bachleda-Curuś jako Kopciuszek i przystojny książę, który z bucikiem w ręce przemierza zimowy Kraków w poszukiwaniu pięknej nieznajomej. To fabuła nowego spotu reklamowego, który w poniedziałek miał premierę w Telewizji TVN. Film ma zachęcać turystów do odwiedzenia "najbardziej magicznego z regionów Polski". Baśniowa kreacja Kopciuszka natomiast wspomoże podopiecznych WOŚP.
Kraków przypomina znaną wszystkim historię Kopciuszka i osadza ją w romantycznej scenerii zimowego miasta.
"Nie mogłam odmówić"
Zaczyna się jednak bardzo "małopolsko", bo droga Kopciuszka na bal wiedzie najpierw Dunajcem, o potem przez Pieniny. Następnie oglądamy scenę balu w Teatrze im. Słowackiego i ucieczkę przez średniowieczne krużganki zamku w Piaskowej Skale. Książę dogoni Kopciuszka już na Rynku Głównym.
- Koncepcja bajki o Kopciuszku wydała mi się wdzięczna. Widzimy przez nią baśniowość tego miasta: magiczne zakamarki, piękną przyrodę - opowiada Alicja Bachleda-Curuś. - Nie miałam jak odmówić, bo wiąże się to bardzo z tym, co mam w swoim sercu - dodała.
Kopciuszek promuje Kraków
U źródeł pomysłu spotu jest kampania wizerunkowa, którą prowadziła w 2013 roku Polska Organizacja Turystyczna. W ramach akcji "Polska - come and find your story" (Kraków - przyjedź i znajdź swoją historię), na tle polskich pejzaży i budowli pokazywane były postaci nawiązujące strojem i pozą do znanych na całym w świecie bajek.
- Wszystkie 16 województw dostało od POT jedną bajkową kreację - mówi Paweł Mierniczak z Małopolskiej Organizacji Turystycznej. - Małopolska jako region najbardziej atrakcyjny otrzymał aż dwie: Kopciuszka i Królową Śniegu, która pędzi w saniach poprzez Jezioro Czorsztyńskie - opowiada dalej.
Suknia trafi na aukcję WOŚP
Film ma zapadać w pamięć i zachęcać do zakosztowania niezwykłej atmosfery, jaką można poczuć, odwiedzając Kraków i Małopolskę. Jednocześnie miasto planuje w pełni wykorzystać potencjał spełniania marzeń, jaki kojarzymy z bajkami takimi jak Kopciuszek.
Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa postanowił, że błękitna suknia, w której wystąpiła Bachleda-Curuś, zostanie przekazana na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. - Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy od lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, nie wyobrażam sobie, żeby Kraków nie brał udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu - mówił Majchrowski.
Szczegóły dotyczące aukcji baśniowej kreacji będą dostępne od wtorku na stronie krakow.pl. 23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się już 11 stycznia 2015 roku.
Podczas poprzedniego finału licytowany był inny przedmiot podarowany przez magistrat - trąbka mariackiego hejnalisty. Sprzedana została za 6 tys. zł.
Tak kręcili spot:
Spot dopiero pojawił się na ekranach telewizorów i w internecie, a już przez niektórych został uznany za nietrafiony. "Za dużo Alicji, za mało Krakowa", piszą internauci.
Magistrat tłumaczy, że film ma działać przede wszystkim na emocje widza, tak aby miasto Kraków budziło skojarzenie pociągającej tajemniczości. - Nie chodziło nam o to, aby zarzucić widza serią zdjęć przedstawiających dziesiątki miejsc, ale aby wciągnąć go w opowiadaną historię, zaciekawić i wzbudzać emocje, sprawić, że po obejrzeniu spotu pomyśli: "to już koniec?" i będzie chciał zobaczyć więcej - mówiła podczas konferencji prasowej Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta.
Film ma zachęcić obcokrajowców
Zgodnie z założeniem spot ma przyciągnąć turystów w okresie, kiedy jest ich mniej, a pokoje w zakopiańskich i krakowskich hotelach świecą pustkami. - Spot z Alicją Bachledą-Curuś ma być magnesem - przyznaje Mierniczak. - Kraków i Małopolska są rozpoznawalne, ale promocji nigdy za mało. Zależy nam zwłaszcza na turystach zagranicznych, którzy przyjeżdżają tutaj z grubszym portfelem - dodaje.
Zimowa konwencja spotu ma trafić w gusta szczególnie turystów ze Wschodu, których brak odczuwa się w tym roku ze względu na złożoną sytuację polityczną. - Obecnie pod tym względem są lekkie zawirowania, ale mamy nadzieję, że sytuacja się poprawi. Turyści ze Wschodu są zawsze mile widziani - mówi Mierniczak.
Wykorzystano nowoczesne technologie
Jak informuje magistrat, przy produkcji filmu wykorzystane zostały tzw. obiektywy anamorfotyczne - pozwalające na stworzenie wrażenia "bajkowości" obrazu. - Materiał zapisywano na taśmie negatywnej, a nie na nośniku cyfrowym, co nadało spotowi prawdziwie filmowy charakter - informuje rzecznik.
- Całość dopełnia specyficzna stylistyka i dynamika spotu, które zbliżają go do trailera filmowego - mówi. - Ważna jest również ścieżka dźwiękowa, czyli oryginalny fragment "Bajki" Stanisława Moniuszki - dodaje.
W przyszłym roku spot ma się również pojawić w jednej z czołowych zagranicznych stacji telewizyjnych, obejmującej swoim zasięgiem Europę, USA, Bliski Wschód, Azję oraz Afrykę. Zagraniczna kampania, realizowana wspólnie przez miasto Kraków i Małopolską Organizację Turystyczną, planowana jest na zimę 2015 r.
Spot będzie emitowany przez stację TVN i na kanałach obsługiwanych przez TVN Media do 28 grudnia.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: ps / Źródło: tvn24.pl / Magiczny Kraków
Źródło zdjęcia głównego: Paweł Krawczyk / UMK