Aż 56 proc. posiadaczy psów i 42 proc. właścicieli kotów kupując prezenty dla swoich bliskich nie zapomina o czworonożnych domownikach - wynika z badań amerykańskiego stowarzyszenia wytwórców zabawek dla zwierząt. A wybór z roku na rok mają coraz ciekawszy.
W Stanach coraz bardziej popularne stają się luksusowe, coraz droższe zabawki. Na sklepowych półkach można znaleźć właściwie wszystko: od organicznych ciasteczek po psią biżuterię. A może podgrzewany koszyk za jedyne 399 dolarów albo łóżko z kaszmiru - za 499 dol. I chętnych nie brakuje.
- Kiedy otwieramy prezenty dla siebie i naszych dzieci, po prostu wydaje się niewłaściwie nie dać nic psu czy kotu - tłumaczy Alice Lerman, właścicielka sklepu w Chicago. Dodaje, że prezenty są często odzwierciedleniem charakteru właścicieli. - Poczucie humoru jest bardzo ważne. No i większość z kupujących każe prezent zapakować, aby było tak, jak dla człowieka - dodaje.
Słowa sprzedawcy potwierdza Anna Possley, właścicielka teriera. - Po prostu nie mogę się oprzeć. Przechodzę obok, widzę jakie to słodkie i muszę je kupić - śmieje się.
Szacuje się, że Amerykanie wydadzą w tym roku na swoje domowe zwierzaki 48,7 miliarda dolarów. Ponad dwa razy więcej niż dekadę temu.
Źródło: APTN
Źródło zdjęcia głównego: ATPN