Ikona wiecznej młodości, chudziutka i wymuskana Barbie kończy właśnie 50 lat. Producent, firma Mattel, zamierza obchodzić to półwiecze z rozmachem.
Barbie to najbardziej rozpoznawalna lalka na świecie. Blondynka z włosami do pasa, nienaturalnie wąska talią i nienaturalnie wydłużonymi nogami była i jest obiektem podziwu i pożądania pokoleń małych dziewczynek. Barbie można obecnie kupić w 140 krajach na świecie.
Urodziny Barbie z pompą obchodzi jej producent, firma Mattel. W wielu krajach organizuje z tej okazji przyjęcia, wystawy i pokazy mody.
Z miliardem plastikowych bucików
Pierwsza lalka, która pojawiła się w sklepach w 1959 roku, miała na sobie kostium kąpielowy w czarno-białe pasy, blond kucyk i szafirowe cienie na powiekach. Największą miłością Barbie jest moda, a jej ubranka z ostatnich 50 lat pokazują jak zmieniały się w tym czasie gusty projektantów i konsumentów. Dla Barbie projektowały takie tuzy światowej mody jak Donna Karah, Ralph Lauren, Christian Dior. Lalka co roku może wybierać spośród około stu nowych ubranek, w ciągu półwiecza powstało około miliarda par butów dla Barbie. Występowała też jako „kobieta pracująca” w 75 zawodach – od astronautki po lekkoatletkę czy gimnastyczkę.
Barbie ma teraz mniejszy biust
Firma Mattel krytykowana za to, że jej lalka promuje nierealny obraz urody kobiecej przyrzekła publicznie „poprawę”. W 1997 roku oświadczyła, że przemodeluje twarz Barbie i zmniejszy rozmiar jej biustu. W ostatnich latach pojawiły się także Barbie z afrykańskimi i azjatyckimi rysami twarzy.
Firma Mattel twierdzi, że co sekundę gdzieś na świecie ktoś kupuje jej produkt. Wiele osób kolekcjonuje także plastikowe „precjoza” Barbie – mebelki, biżuterię, domki czy buciki.
Źródło: Reuters