Strona Fixr.com ułożyła wyjątkową mapę świata obrazującą, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem internautów. Okazuje się, że Rosja najbardziej kojarzona jest z lataniem migiem, Włosi z Ferrari, a Chiny z elektroniką.
Mapa powstała poprzez wykorzystanie autouzupełnienia Google'a (ile "produkt x" kosztuje w "kraju x") jako klucza określającego produkt, którzy ludzie najczęściej wyszukują w rożnych krajach. Całość daje obraz przedstawiający, jak dane kraje są postrzegane na świecie.
Jak widzimy świat?
Zacznijmy od tych najmniej zaskakujących wyszukiwań. Kuba kojarzy się z internautom z cygarami, Belgia z piwem, podobnie zresztą jak Czechy i Słowacja. Niemcy powiązani są z BMW, Włosi z Ferrari, a Francja z croissantem.
Ludzie są także ciekawi, ile kosztuje elektronika w Chinach, krowa w Indiach, wielbłąd w Arabii Saudyjskiej i patent w Stanach Zjednoczonych. Wciąż żadnych zaskoczeń.
Ale przejdźmy do bardziej zadziwiających wyszukiwań. Okazuje się, że świat chce poznać cenę lotu MIG-iem w Rosji, koszt kokainy w Chile, nerki w Iranie, niewolników w Mauretanii czy zabiegu wazektomii w Nowej Zelandii. Z kolei Japonia najbardziej kojarzona jest z arbuzem, a Korea Płd. z... plastyką nosa.
Wiele krajów kojarzy się internautom z prostytucją. Są to m.in. Brazylia, Ukraina, Bułgaria i Austria.
Autor: tol / Źródło: Business Insider
Źródło zdjęcia głównego: Fixr.com