Nowa usługa oznacza, że użytkownicy Messengera będą mogli wezwać pojazd Uber bez opuszczania Facebooka. A instalacja dodatkowej aplikacji Ubera nie będzie konieczna.
„Uber na Messengerze” ruszył w niektórych częściach USA w tym tygodniu, jak potwierdziły obie firmy. O swoim nowym przedsięwzięciu poinformowały za pośrednictwem swoich blogów. Facebook posiada ok. 1,5 mld użytkowników na całym świecie, a Uber to największa aplikacja służąca do wzywania taksówek.
Projekt może się rozwinąć
Jeśli nowe przedsięwzięcie okaże się sukcesem, partnerstwo między firmami otworzy Ubera na wielu nowych, potencjalnych klientów - z aplikacji Messenger korzysta bowiem 700 mln użytkowników na całym świecie.„Wraz z możliwością zapytania, obejrzenia oraz zapłaty przez Messengera za przejazd Uberem, twoja następna podróż jest prosta jak wysłanie wiadomości” - Uber komunikuje na swoim blogu.„Możesz zamówić przejazd z firmy bez potrzeby ściągania dodatkowych aplikacji czy też opuszczania konwersacji” - tłumaczy natomiast Facebook.Gigant mediów społecznościowych przyznał, że nowa funkcja w Messengerze jest częścią rozwoju firmy.„Więcej krajów i kolejni transportowi partnerzy będą dostępni wkrótce” - dodaje Facebook.
"superłatwa"
Facebook twierdzi, że usługa będzie „superłatwa”.„Aktualizacje statusu kierowcy oraz rachunki będą dostarczane w prywatnej konwersacji między tobą a Uberem” - tłumaczy firma. - „Mając wszystko w jednym miejscu, możesz śledzić swoją podróż oraz historię płatności”.Uber i Facebook deklarują, że zaoferują swoim użytkownikom pierwszą podróż za darmo - o wartości do 20 dol. Oferta jest jednak ograniczona w czasie.W kwietniu, gigant social mediów wprowadził aplikację Messenger, która umożliwia wysyłanie oraz otrzymywanie wiadomości na smartfonach.Zlokalizowany w San Fransisco Uber został założony sześć lat temu. Dziś operuje w ok. 60 krajach, jednak spotyka się ze sprzeciwem w wielu częściach świata. Jest oskarżany przez przedstawicieli branży taksówkarskiej o zaniżanie cen.
Autor: ag / Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com