Muzułmanie stanowią 22 proc. ludności świata, jednak ich specyficzne potrzeby odzieżowe często są lekceważone przez wielkie marki. Ale to się zmienia - marka Dolce & Gabbana wypuściła na rynek kolekcję hidżabów i abai. Najnowsza oferta włoskiego domu mody to chusty i okrycia wierzchnie w kolorach: "luksusowym czarnym" i "piaszczystym beżowym". Firmy sięgają po ten rynek, bo muzułmanie wydają na odzież i obuwie więcej niż Japończycy i Włosi razem wzięci.
Kolekcja słynnej pary projektantów zadebiutowała w niedzielę na Style.com/Arabia. Wkrótce kolekcja ma być dostępna w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
O powstającej kolekcji wiadomo było od lipca ubiegłego roku po wywiadzie, jakim Stafano Gabbana udzielił gazecie "The National".
- Jestem naprawdę zafascynowany Bliskim Wschodem, a my właśnie zakończyliśmy projektowanie kolekcji pret-a-porter złożonej z abai. Będą koronki, hafty i druki, ale nie za dużo - zapowiadał.
Zainteresowanie Bliskim Wschodem
Dolce & Gabbana to nie pierwsza marka, która podejmuje wysiłek mający przyciągnąć uwagę muzułmanek. W 2015 roku Mango i DKNY zaprezentowały skromną kolekcję skierowaną do tej grupy klientek.
Japoński koncern Uniqlo współpracował z blogerką modową Haną Tajimą i wykorzystał jej wizerunek w promocyjnych materiałach. W 2015 roku zadebiutowała także kolekcja hidżabów od Uniqlo. W ubiegłym roku w Dubaju Chanel zaprezentowało swoją kolekcję Cruise 2015, a koncern H&M zatrudnił muzułmańską modelkę Mariah Idrissi w swojej kampanii "Close the Loop".
To wielki, niezagospodarowany rynek – tak o świecie muzułmańskiej kobiecej mody pisał niedawno „Fortune”.
Muzułmanki wydały 266 miliardów dolarów na odzież i obuwia w samym roku 2013. To więcej niż łączne wydatki modowe w Japonii i we Włoszech łącznie, według ostatniego raportu Thomson Reuters. Raport stwierdza również, że oczekuje się, że liczba ta wzrośnie do 484 miliardów dolarów w 2019 roku.
Autor: ToL//km / Źródło: Dazed, Fortune, tvn24bis.pl