Francuski detalista Carrefour poinformował w środę, że rozważa możliwość konsolidacji, zbycia lub połącznia swoich zagranicznych spółek zależnych. Żadna decyzja w tej sprawie jednak nie zapadła. Wcześniej pojawiły się informacje o możliwej sprzedaży oddziałów Carrefour w Polsce i na Tajwanie.
Francuski tygodnik "Challenges" podał, że Carrefour planuje sprzedaż swoich spółek zależnych w Polsce i na Tajwanie, w tym celu zlecił firmie doradczej KPMG ich audyt.
Do tych doniesień odniosła się rzeczniczka francuskiego giganta. Jak poinformowała, w ramach przyszłego planu strategicznego Carrefour rozważa konsolidację, połączenia lub zbycie aktywów. "Ta strategiczna refleksja dopiero się rozpoczyna, a Carrefour zaprzecza, że podjął jakąkolwiek decyzję o sprzedaży aktywów" - powiedziała rzeczniczka, cytowana przez agencję Reutera.
Na początku tego roku informowaliśmy, że kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. - właściciel sieci sklepów wielobranżowych Circle K - rozważa przejęcie francuskiej sieci supermarketów Carrefour. Do transakcji ostatecznie nie doszło.
Agencja Reutera zwróciła uwagę, że Carrefour - po nieudanej transakcji - w maju na kolejne trzy lata mianował na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego Alexandre'a Bomparda.
O firmie
Carrefour ma ponad 2,8 tys. supermarketów oraz 703 wielkopowierzchniowe hipermarkety w Europie. Ma też sklepy w Argentynie i Brazylii. Na całym świecie firma zatrudnia około 320 tys. osób.
Carrefour rok temu zdecydował się na zakup sieci spożywczej Wellcome Taiwan, co uczyniło firmę drugim największym graczem na tajwańskim rynku sklepów convenience (małe sklepy osiedlowe).
Pod szyldem Carrefour Polska działa w Polsce ponad 900 sklepów, w tym hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe i specjalistyczne oraz sklepy internetowe. Firma jest również właścicielem 20 centrów handlowych oraz ok. 40 stacji paliw.
Kilka miesięcy temu sklepów w Polsce pozbyła się firma Tesco. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w połowie marca br. wydał zgodę na przejęcie Tesco Polska przez Salling Group, który jest właścicielem sklepów Netto. Transakcja obejęła 301 sklepów, 14 stacji paliw, siedzibę główną i centra dystrybucyjne.
Źródło: Reuters, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock