Grupa Orlen otworzyła w Warszawie pierwszy automat sklepowy. "Sklep oferuje różnorodną gamę produktów, dostępnych przez całą dobę, 7 dni w tygodniu" - czytamy w komunikacie płockiego koncernu. Wcześniej na podobny format sklepu zdecydowały się między innymi Żabka oraz Auchan.
Orlen poinformował w środowym komunikacie, że na Dworcu PKS Zachód w Warszawie rozpoczęły się testy pierwszego automatu sklepowego pod marką Orlen w ruchu. Klienci mogą w nim zakupić m.in. przekąski, dania gotowe, napoje, środki higieny osobistej, takie jak chusteczki czy pasta do zębów. Płocki koncern chwali się, że "w ofercie znaleźć można kilkaset produktów".
W zautomatyzowanym sklepie dostępne są dwa stanowiska zakupowe. Możliwe są jedynie płatności bezgotówkowe.
"Zaletą rozwiązania jest całodobowa dostępność, łatwość i intuicyjność obsługi. Zakupy robi się wybierając produkty na ekranie dotykowym. Po skompletowaniu i zaakceptowaniu zawartości koszyka, klient dokonuje płatności za pomocą karty lub telefonu, a następnie odbiera zakupy" - wyjaśnił Orlen.
Nie tylko Orlen
"Strategia Grupy Orlen do 2030 roku przewiduje dynamiczny rozwój segmentu detalicznego. Kluczem do realizacji tych planów są innowacje, które odpowiadają na rosnące potrzeby klientów" - podkreślił, cytowany w komunikacie, Łukasz Porażyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej Orlen.
Orlen nie jest pierwszą firmą, która umożliwia klientom w Polsce korzystanie ze sklepów autonomicznych. Tego typu placówki handlowe otworzyła już sieć Żabka. Pierwszy sklep Żabka Nano rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 roku w Poznaniu.
Pod koniec czerwca br. również sieć Auchan Polska uruchomiła w Warszawie pierwszy autonomiczny sklep.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: orlen.pl