Polskie Linie Lotnicze LOT w poniedziałek 3 kwietnia zainaugurują bezpośrednie rejsy do Los Angeles. Trasę będą obsługiwały dreamlinery. Na pokonanie dystansu samolot będzie potrzebował około 70 ton paliwa. Podróżni będą lecieli m.in. nad Islandią, Grenlandią, Oceanem Atlantyckim, Kanadą i Stanami Zjednoczonymi.
- Otwieramy dla naszych pasażerów pierwsze bezpośrednie i regularne połączenie w historii Polskich Linii Lotniczych z Warszawy do Los Angeles. Jest to jedno z najważniejszych i najsłynniejszych miast Stanów Zjednoczonych. Kalifornia to nie tylko idealny kierunek na wakacje, ale także coraz ważniejszy ośrodek biznesowy - powiedział dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT Adrian Kubicki. Dodał, że loty będą wykonywane przez Boeingi 787 Dreamliner.
Najdłuższa trasa
Dreamliner wraz z pasażerami ma wystartować w poniedziałek z warszawskiego Lotniska Chopina po godzinie 16.30, by po prawie 13 godzinach wylądować na lotnisku Los Angeles International Airport. Rejs powrotny ma trwać 11,5 godz. Załoga pierwszego lotu do Los Angeles będzie liczyła trzech pilotów i 10 osób personelu pokładowego. - Trasa z Warszawy do Los Angeles to około 10 tysięcy kilometrów. Lot potrwa w tamtym kierunku około 12,5 godziny - to najdłuższa trasa LOT-u. Na pokonanie tego dystansu samolot będzie potrzebował około 70 ton paliw - tłumaczy Kubicki. Podróżni będą lecieli m.in. nad Islandią, Grenlandią, Oceanem Atlantyckim, Kanadą i Stanami Zjednoczonymi.
Jak pokreślił, LOT to jedyna linia lotnicza w Europie Środkowej, która będzie oferować bezpośrednie loty do Kalifornii. Rejsy będą realizowane w poniedziałki, wtorki, piątki i soboty.
Co dla pasażerów
Na trasie do Los Angeles pasażerowie będą mieli do wyboru trzy klasy podróży: LOT business class, LOT premium economy i LOT economy class. Klasa biznes to 18 foteli, które rozkładają się do pozycji płaskiego łóżka; pasażerom oferowane są posiłki, a także alkohole i napoje bezalkoholowe. W klasie premium economy jest 21 foteli wyposażonych w podłokietniki, podnóżki i podpórki pod uda. W tej klasie serwowane są także posiłki, alkohole i napoje bezalkoholowe. W klasie economy fotele wyposażone są w podnóżki, a każdy pasażer ma do dyspozycji indywidualny system rozrywki pokładowej, wyposażony w złącze USB. W klasie ekonomicznej są bezpłatne ciepłe posiłki oraz napoje. Kubicki przypomniał, że w okolicy Los Angeles mieszka wiele osób pochodzących z Europy Środkowo-Wschodniej. - Nie muszą się już one przesiadać w zatłoczonych hubach zachodniej Europy - mówił. Los Angeles będzie siódmym połączeniem dalekiego zasięgu w siatce LOT-u, w tym piątym do Ameryki Północnej. PLL LOT lata do Chicago, Nowego Jorku, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio. Wkrótce ruszą też połączenia z Warszawy do Newark i z Krakowa do Chicago. W 2017 roku LOT będzie obsługiwał w sumie sześć tras do Ameryki Północnej.
Strategia przewoźnika
Wprowadzenie rejsów na zachodnie wybrzeże USA to kolejny - jak podkreślił - element realizacji rentowności. Na początku marca prezes PLL LOT Rafał Milczarski poinformował, że za 2016 r. spółka może uzyskać wynik netto przekraczający 300 mln zł. Zastrzegł, że to szacunki, a wynik jest przed audytem. Zysk z działalności podstawowej, czyli przewozu pasażerów, sięgnie 180-200 mln zł. W ubiegłym roku na pokładach swoich samolotów LOT przewiózł ponad 5,5 mln pasażerów. Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,82 proc. akcji), TFS Silesia (0,144 proc. akcji) oraz pracownicy (0,036 proc. akcji).
Autor: mb/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Adrian Pingstone/Wikipedia