Łącznie 117 tysięcy ciepłych posiłków trafiło do najuboższych w całej Polsce w ramach akcji #TVNpomagajmysobie. Przygotowało je 180 restauracji, które wzięły udział w akcji. "W tym trudnym okresie pomoc innym jest niezwykle ważna" – podkreśliła Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.
#TVNpomagajmysobie to akcja wsparcia osób najbardziej dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Jej celem była pomoc najuboższym, potrzebującym wsparcia w formie ciepłego posiłku oraz solidarność z branżą gastronomiczną, której działalność od października ubiegłego roku podlega daleko idącym ograniczeniom.
Akcja #TVNpomagajmysobie
Dzięki inicjatywie TVN Grupa Discovery w okresie od 14 do 24 grudnia oraz od 18 do 30 stycznia do osób najuboższych w całej Polsce trafiło łącznie 117 tysięcy ciepłych posiłków. Przygotowało je na wynos 180 restauracji, które zgłosiły się do udziału w akcji. Każdy lokal otrzymał zamówienie na kwotę 13 tys. zł brutto.
Dostawy dań obiadowych trafiły do ponad stu Organizacji Pożytku Publicznego (OPP) zajmujących się dożywianiem najuboższych. Konkretne OPP zostały wskazane przez 27 lokalnych Banków Żywności działających w poszczególnych regionach.
"W tym trudnym okresie pomoc innym jest niezwykle ważna. #TVNpomagajmysobie to szereg inicjatyw, które na różnych etapach pandemii wspierały m.in. medyków, przedsiębiorców czy uczniów. Ta ostatnia akcja była szczególnie złożona oraz wymagająca i nie odniosłaby takiego sukcesu, gdyby nie ogromne zaangażowanie bardzo wielu osób. Jej powodzenie to przede wszystkim zasługa naszych widzów, którzy wspaniale odpowiedzieli na apel o włączenie się do akcji; poprzez wpłaty, smsy czy oglądanie charytatywnego bloku reklamowego; partnerów naszego Biura Reklamy, na których wsparcie zawsze możemy liczyć; darczyńców Fundacji TVN; Banków Żywności i restauracji w całej Polsce, które stworzyły łańcuch pomocy osobom najuboższym. Chciałabym także podziękować wszystkim zaangażowanym pracownikom TVN, których entuzjazm sprawił, że wspólny wysiłek przekuliśmy w bardzo wymierny efekt – ponad 100 tys. ciepłych posiłków" – powiedziała Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.
Łącznie na zakup obiadów dla osób najuboższych przeznaczono w grudniu i styczniu 2 340 000 złotych. Zamówienia posiłków finansowane były ze środków zebranych przez TVN Grupa Discovery z charytatywnego bloku reklamowego wyemitowanego 12 grudnia, wpływów pozyskanych od sponsorów Biura Reklamy TVN Media, funduszy zebranych przez Fundację TVN "Nie jesteś sam" i środków przekazanych przez TVN Grupa Discovery oraz przychodów ze sprzedaży pakietu START VOD na stronie pomagam.player.pl.
Partnerami merytorycznymi akcji były Federacja Polskich Banków Żywności oraz Bank Żywności SOS w Warszawie.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock