Stokrotka może przejąć 19 sklepów działających pod szyldem Frac. Transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak poinformował urząd w piątkowym komunikacie, transakcja ma polegać na przejęciu przez Stokrotkę części mienia spółek Frac Handel i Frac Handel Detal. Firmy zajmują się detaliczną sprzedażą artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku w sklepach tradycyjnych i wielkopowierzchniowych (o powierzchni do 2 tys. m kw.).
Zgoda na koncentrację
Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Obszar, na którym konkurują ze sobą sklepy tradycyjne to promień ok. kilometra, a firmy nie posiadają takich placówek w bezpośrednim sąsiedztwie. W przypadku sklepów wielkopowierzchniowych o powierzchni do 2 tys. m kw. tzw. rynek geograficzny obejmuje obszar położony w promieniu ok. 10-15 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. Działalność Stokrotki i Frac pokrywa się w czterech miastach, jednak ich łączne udziały w rynku wahają się tam od 0,8 do ok. 12 proc. i dlatego po przejęciu Stokrotka nie osiągnie na tych rynkach pozycji dominującej. Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce. Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w terminie 2 lat od ich wydania.
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Wuhazet / Wikipedia (CC BY 3.0)