W 2014 roku aż 30 proc. wszystkich reklam, których adresatami były dzieci, wyemitowano w grudniu. Jej koszt szacuje się na 120 mln zł - donosi Instytut Monitorowania Mediów.
Okres przedświąteczny to zazwyczaj czas obfitych żniw dla branży zabawkarskiej. Zdaniem badaczy rynku, nieletni stanowią łatwy cel dla reklamy.
Kilkulatkom brak bariery percepcyjnej pozwalającej oddzielić reklamę od rzeczywistości. Przekonane, że to ten sam świat, są bezbronne wobec marketingowej manipulacji.
Nie inaczej jest z młodzieżą. Badanie dr Joanny Wardzały wykazało, że choć uczniowie starszych klas podstawówki i gimnazjum oceniali zabiegi marketingowe negatywnie, to wciąż duża część z nich pozostaje na nie bardzo podatna.
Jak pokazały badania, w 2015 roku Polacy zamierzają wydać na prezenty o 11 proc. więcej niż rok temu, mimo że ich sytuacja materialna nie zmieniła się na korzyść.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock