TVN i TVN24 znalazły się w czołówce najbardziej medialnych marek kolejnej edycji badania Top Marka. Ranking jest przygotowywany przez magazyn "Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Wyłania on najczęściej i najlepiej opisywane marki w prasie. W każdej z branż wyodrębniono również najpopularniejsze brandy w Internecie. Nowością była analiza informacji z serwisów społecznościowych.
Jak czytamy, badaniem objęto materiały opublikowane w okresie od 1 lipca 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku - łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media.
Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 10 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, telekomunikacji, stacji paliw, banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia i artykułów spożywczych.
- Prasa pozostaje zaufanym źródłem informacji zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów - podkreśla Agnieszka Olbrot, redaktor dodatku „Top Marka” do magazynu „Press”. - Opisywanie marki w prasie w pozytywny lub negatywny sposób zawsze wpływa na to, jak jest ona postrzegana przez partnerów biznesowych i konsumentów. Informacja o tym, jak często i w jaki sposób dziennikarze przywołują brand w swoich publikacjach, jest więc dla niego niezwykle istotna - dodaje.
TVN i TVN24 liderami
Z badania wynika, że najskuteczniej uwagę mediów przyciągała branża motoryzacyjna. Liderem zestawienia w tym sektorze został Volkswagen. Na drugim miejscu uplasował się Mercedes, a za nim Ford. Liderem branży energetycznej po raz kolejny została PGE. Dzięki największej liczbie punktów przyznanych za liczbę publikacji oraz zasięg marka pokonała brandy Tauron Polska Energia oraz Energa.
Trzecią najpopularniejszą branżą w prasie okazała się telewizja. Tutaj TVN wyprzedził pozostałe marki pod względem liczby publikacji i zasięgu. Na drugim miejscu pojawił się Polsat, a za nim TVP2. Liderem w internecie została TVN24. "Przewaga nad drugim TVN wyniosła to 67 proc. Podium zamknął Polsat. Pierwszą piątkę w sieci uzupełniają TVP1 oraz TVP Info. Ta ostatnia jeszcze lepszą pozycję zdobyła w podsumowaniu social media, gdzie zajęła 3. miejsce za TVN24 i TVN" - czytamy. Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1,1 tys. tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W Internecie podstawą badania był monitoring 850 tys. polskojęzycznych serwisów. Raport objął również główne serwisy społecznościowe oraz fora.
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn24