Od początku lutego odbiorcy przesyłek kurierskich Poczty Polskiej dostają SMS-owe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który doręczy ich paczkę - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie. Bezpośredni kontakt z kurierem umożliwili już dawno konkurenci polskiej spółki.
Jak wskazuje spółka, wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. W rezultacie zwiększyć się ma skuteczność doręczeń.
Podobne rozwiązania stosuje już od dawna część konkurentów Poczty Polskiej, zwłaszcza niewielkie prywatne firmy kurierskie, a także niektóre międzynarodowe korporacje. Numer kuriera wysyła SMS-em do klienta np. firma DPD. W innych przypadkach klienci mają także opcje zadzwonienia bezpośrednio do centrali firmy i uzyskania numeru bezpośrednio do kuriera, który zajmuje się doręczaniem paczki. Poczta Polska nadgania te zapóźnienia. Liczy, że umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli jej na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę, nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem.
Dostarczanie paczek
Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego SMS-owe powiadomienia funkcjonują we wszystkich lokalizacjach w kraju. Jak zaznacza Poczta Polska, jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej dostał SMS-a, należy podać jego numer telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki.
Firma dodała, że w listopadzie 2017 r. wszyscy jej kurierzy zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Rozwija też sieć punktów odbioru poza własnymi placówkami, w tym na stacjach PKN Orlen, w kioskach Ruchu oraz sklepach sieci Żabka i Freshmarket.
W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek, codziennie doręcza je 3500 kurierów.
Autor: mb/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Poczta Polska/Materiały dla mediów