Polskie Linie Lotnicze LOT w czwartek uruchomiły bezpośrednie rejsy na trasie Zielona Góra - Warszawa - poinformował prezes spółki Rafał Milczarski. Loty będą wykonywane pięć razy w tygodniu samolotem Bombardier Q400, który na pokład może zabrać ok. 80 pasażerów.
Samoloty z Warszawy będą startowały w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele o 22.35, a z Zielonej Góry w poniedziałki, wtorki, środy, piątki i soboty o 5.45.
Z Lubuskiem na cały świat
- Dzięki ofercie LOT-u pasażerowie z województwa lubuskiego mogą na jednym bilecie dotrzeć do Amsterdamu, Paryża, Pragi i innych ponad 65 miast w Europie i na świecie - powiedział na konferencji prasowej Milczarski. Jak przekazał, rejs między Zieloną Górą a Warszawą trwa godzinę, a czas przesiadki na Lotnisku Chopina w Warszawie na dalsze rejsy w większości kierunków europejskich - około 50 minut. Z analiz przeprowadzonych przez LOT wynika, że rośnie również zapotrzebowanie na podróże z Europy do województwa lubuskiego. Linia przekonuje, że znaczenie tego regionu na turystycznej i biznesowej mapie Europy z roku na rok rośnie w dynamicznym tempie.
- Chcemy, aby każdy mógł do nas dołączyć. Lubuskie to nie tylko piękne tereny, parki, ale także winnice, których mamy 40 - powiedziała na konferencji marszałek województwa lubuskiego Anna Polak.
Rejsy z Zielonej Góry to kolejne połączenie LOT-u z lotniska regionalnego. W sumie polski przewoźnik oferuje już loty z dziewięciu polskich lotnisk zarówno do swojego hubu w Warszawie, jak i na wybrane połączenia międzynarodowe. W lutym br. LOT ogłosił bezpośrednie rejsy z Wrocławia, Lublina, Poznania i Gdańska do Tel Awiwu, a wcześniej z Krakowa do Chicago. Jest to zgodne z przyjętą przez LOT strategią rentownego wzrostu.
Regiony się rozwijają
Jak podkreślił prezes LOT, spółka konsekwentnie realizuje swoją strategię, która - obok budowy hubu w Warszawie - zakłada w miarę możliwości korzystanie ze wszystkich okazji, jakie daje rynek.
- Nasz rozwój w regionach jest najlepszym dowodem na nasze uznanie dla rozwijającego się ruchu pasażerskiego z lotnisk regionalnych. Połączenie z Zielonej Góry spełnia obie funkcje: z jednej strony to wzmocnienie węzła przesiadkowego, z drugiej strony jest to ważne połączenie krajowe typu point-to-point – dodał. Połączenie do Zielonej Góry jest 14. połączeniem LOT-u z lotnisk regionalnych. Oprócz tego połączenia przewoźnik realizuje regularne rejsy między Warszawą a Szczecinem, Krakowem, Gdańskiem, Rzeszowem, Katowicami, Wrocławiem i Poznaniem; bezpośrednie rejsy z Krakowa do Gdańska. W styczniu br. LOT wygrał przetarg na połączenia lotnicze z portu Zielona Góra-Babimost do Warszawy i z powrotem. Do przetargu na obsługę tej trasy stanęły dwie firmy – poprzedni przewoźnik, firma Sprint Air, oraz LOT. Według komisji przetargowej LOT przedstawił najkorzystniejszą ofertę cenową i promocyjną. Jego konkurent zaoferował realizację połączeń za 13,6 mln zł. Za usługi świadczone do końca 2018 r. samorząd woj. lubuskiego zapłaci spółce 12,1 mln zł.
Zobacz: Kaczyński chce dużego lotniska zapewniającego "połączenia z całym światem"
Autor: ag/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: public domain | Arpingstone