PKO BP ostrzega przed fałszywymi wiadomościami, w których oszuści podszywają się pod znajomych i proszą o przelew BLIK.
Jak czytamy w komunikacie, chodzi fałszywe wiadomości wysyłane w serwisie Facebook i aplikacji Messenger.
"Zadzwoń do osoby, która wysyła do Ciebie wiadomość, i potwierdź jej prośbę, nim zdecydujesz się zrobić przelew BLIK-iem" - radzą przedstawiciele banku. Jednocześnie dodając, by korzystać z dwuskładnikowego uwierzytelnienia logowania do kont na Facebooku i innych serwisach społecznościowych.
Nie należy także podawać nikomu danych do logowania do swoich serwisów społecznościowych, "żeby uniknąć przejęcia profilu przez niepowołane osoby".
Klienci w razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej są proszeni o skontaktowanie się z bankiem.
BLIK to system płatności mobilnych, który umożliwia dokonywanie płatności w sklepach, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz wykonywanie błyskawicznych przelewów międzybankowych bez użycia karty.
Policja ostrzega
Nie jest to pierwsze takie ostrzeżenie. Pod koniec marca policja informowała o ofiarach oszustwa internetowego z Kędzierzyna-Koźla. Jedna z nich straciła dwa tysiące, druga tysiąc złotych. Przestępca prosił o pomoc, podając się za ich znajomych na portalu społecznościowym.
W obu przypadkach chodziło o udostępnienie jednorazowego kodu wyświetlanego przez aplikację mobilną banku.
"Pamiętajmy w każdej sytuacji, gdy chodzi o nasze pieniądze, bądźmy czujni i ostrożni" - mogliśmy przeczytać w komunikacie lokalnej policji.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock