Sąd we Wrocławiu odrzucił wniosek o upadłość znanej sieci sklepów Neonet. Jak wyjaśniła spółka w odpowiedzi na pytania redakcji biznesowej tvn24.pl, ma to związek z otwartym wcześniej postępowaniem sanacyjnym.
Jak informowaliśmy w ubiegłym roku, spółka Neonet złożyła dwa wnioski do sądu: o wszczęcie postępowania w sprawie ogłoszenia upadłości oraz - równoległy - w sprawie postępowania sanacyjnego. "Decyzja o złożeniu wniosku restrukturyzacyjnego jest odpowiedzią na problemy płynnościowe Spółki. Na tę sytuację wpłynęło kilka czynników, w tym niezależnych od Spółki, jak obecna sytuacja na rynku sprzedaży AGD, RTV, GSM i IT" - informowano. Przedstawiciele firmy zapewniali, że są "zdeterminowani do uzdrowienia przedsiębiorstwa i (dalszego - red.) prowadzenia działalności".
Odrzucony wniosek o upadłość
"W dniu 27 listopada 2023 r. zarząd spółki Neonet złożył do Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego, a następnie w dniu 28 listopada 2023 roku, złożony został także wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego - krok ten został podjęty wyłącznie z ostrożności procesowej" - wyjaśniła w odpowiedzi na pytania tvn24.pl Anna Walicka, dyrektorka pionu marketingu spółki Neonet.
Jak dodała, postanowieniem sądu z dnia 1 grudnia 2023 r. otwarte zostało postępowanie sanacyjne, jako jedna z prawem przewidzianych procedur restrukturyzacyjnych.
W efekcie - jak tłumaczy Walicka - sąd zgodnie z obowiązującym prawem odrzucił wniosek o upadłość. Obwieszczenie prawomocnego postanowienia o odrzuceniu wniosku o upadłość zostało opublikowane przez sąd 3 czerwca 2024 roku.
Zgodnie z art. 9a Prawa upadłościowego "nie można ogłosić upadłości w okresie od otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego do jego zakończenia lub prawomocnego umorzenia. W takim przypadku wniosek podlega odrzuceniu".
Nie można ogłosić upadłości w okresie od otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego do jego zakończenia lub prawomocnego umorzenia. W takim przypadku wniosek podlega odrzuceniu.
Neonet "w procesie restrukturyzacji"
Anna Walicka wyjaśnia, że spółka pozostaje w trakcie procesu restrukturyzacji, w ramach którego podejmowane są "różnego rodzaju kroki" mające na celu uzdrowienie sytuacji przedsiębiorstwa. Jak dodaje, działania te nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. "Jesteśmy nadal obecni w ponad dwustu lokalizacjach w całej Polsce, w których prowadzimy normalną działalność handlową" - zapewnia przedstawicielka spółki.
Dodaje przy tym, że "zarówno sklepy stacjonarne, jak i sklep internetowy prowadzą regularną sprzedaż, a wysyłki są realizowane zgodnie z zamówieniami".
- Klienci mogą bez przeszkód korzystać między innymi z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Nie zostały zmienione zasady realizacji obsługi sprzedażowej i posprzedażowej - zapewnia.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock