Właściciel sieci sklepów Media Expert w ostatnich tygodniach utworzył prawie 300 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Jest to odpowiedź na wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej, który ma obowiązywać od września - pisze "Puls Biznesu".
Sejm przegłosował wprowadzenie podatku 6 lipca. Choć ustawa czeka teraz na decyzję Senatu, to właściciele sklepów nie zwlekają i starają się szukać rozwiązania na odnalezienie się w nowej handlowej rzeczywistości.
Jak pisze "Puls Biznesu" Media Expert, który dysponuje dziś 403 sklepami w całym kraju zdecydował podzielić się na mniejsze podmioty. Do tej pory zarejestrowano już 287 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, z tą samą siedzibą oraz osobą na stanowisku prezesa, a nawet wspólnika.
Michał Mystkowski, rzecznik sieci Media Expert tłumaczy, że taka zmiana ma pozwolić na dopasowanie do modelu zarządzania, który został przyjęty przez konkurencję, np. Media Markt czy Saturn.
Prócz tego argumentu, pojawia się inna, bardzo oczywista korzyść - zwolnienie z podatku obrotowego lub zredukowanie go do znacznie mniejszej kwoty - mniejszej niż w strukturze scentralizowanej - zauważa "PB".
Zobacz: Podatek od sprzedaży. Sklepy chcą ominąć nową daninę
Autor: ag / Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia GFDL / Krugerr