Jeszcze w tym tygodniu ma ruszyć sklep internetowy Lidla w Polsce - tak wynika ze środowych zapowiedzi spółki. Tym samym Lidl dołączy do takich sieci handlowych, jak Carrefour, Tesco czy Auchan, które umożliwiają klientom zakupy online.
Jak wynika z informacji przekazanych tvn24bis.pl, obecnie sklep internetowy znajduje się w fazie testów, a w pełni zostanie uruchomiony w piątek 5 kwietnia. Na tym etapie oferta będzie zawierała wyłącznie produkty przemysłowe (nie będzie sprzedawana żywność).
"W dobie, gdy dostęp do internetu jest coraz większy, oferowanie usług internetowych jest jednym z najważniejszym kierunków rozwoju sieci handlowych" – wyjaśnił prezes Lidl Polska Maksymilian Braniecki.
Sklepy wkraczają do sieci
Spośród tradycyjnych detalistów (posiadających placówki handlowe) w Polsce zakupy przez internet oferują m.in. Carrefour, Tesco, Piotr i Paweł, Auchan czy E.Leclerc. Taka możliwość nie jest jednak dostępna w każdym mieście.
Od dłuższego czasu trwają też spekulacje, czy na uruchomienie własnego sklepu internetowego zdecyduje się główny konkurent Lidla - Biedronka.
W lutym branżowy serwis wiadomoscihandlowe.pl informował, że Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) chce uruchomić możliwość zakupów online dla drogerii Hebe.
- Jeśli projekt Hebe pójdzie dobrze, będziemy się zastanawiać, co z Biedronką – mówił kilka tygodni temu, cytowany przez "Gazetę Wyborczą", prezes firmy Pedro Soares dos Santos.
E-handel rośnie w siłę
Według raportu firmy Gemius "E-commerce w Polsce 2018" odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). "Pozytywna zmiana może być spowodowana rosnącym zaufaniem do kupowania w sieci: ponad jedna czwarta (26 proc.) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 roku), a niemal połowa (49 proc.) za łatwe i nieskomplikowane (41 proc. w 2017 roku)" - podkreślono.
Tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online. Taką odpowiedź wskazało aż 87 proc. ankietowanych e-konsumentów (82 proc. w 2017 roku).
"Natomiast jeśli chodzi o elementy, które wpływają na wybór konkretnego serwisu i zwiększenie jego wiarygodności, najważniejszą rolę odgrywają opinie o nim tak wskazało 57 proc. kupujących online (50 proc. w 2017 roku)" - dodano.
Autor: mp//dap / Źródło: tvn24bis.pl