- Mówimy na razie o pre-metrze, czyli linii tramwajowej z dłuższym przebiegiem pod ziemią i budową tuneli, przez które będzie przechodzić w takiej szerokości, żeby potem można było włożyć tam wagony metra. To są olbrzymie pieniądze. Poza tym mamy budowę Trasy Pychowickiej, Zwierzynieckiej. To jest całe kilkanaście kilometrów z tunelami, z przejściem pod Wisłą, w sumie to się liczy na około 3 miliardy złotych i na to też by się przydało - wymieniał.
- W sumie wykorzystywaliśmy, jak policzyliśmy, ponad 5 miliardów złotych ze środków unijnych. To jest 4/5 rocznego budżetu miasta. To jest bardzo dużo - podkreślił prezydent Krakowa.
Krajowy Plan Odbudowy
Krajowy Plan Odbudowy został zaakceptowany przez Komisję Europejską 1 czerwca 2022 roku. Dwa tygodnie później przez Radę Europy. Jednak do tej pory do Polski nie trafiły żadne pieniądze z powodu zastrzeżeń ze sposobu realizowania tak zwanych kamieni milowych dotyczących m.in. praworządności.
Środki z KPO to łącznie ponad 35 mld euro w formie dotacji i preferencyjnych pożyczek z unijnego funduszu na odbudowę gospodarki po pandemii COVID-19.
Autorka/Autor: mp/ToL
Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock