Zachowaj bezpieczną odległość od rozmówcy, zapewnij czyste i higieniczne pomieszczenia oraz utrzymuj kontakt z klientami za pomocą urządzeń teleinformatycznych - oto zalecenia, które w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wydały Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektor Sanitarny.
Resort rozwoju oraz GIS zalecają, by przedsiębiorcy zachowali bezpieczną odległość od rozmówcy, czyli 1-1,5 metra, a także promowali dokonywanie płatności bezgotówkowych.
Co powinien zapewnić pracodawca?
Według zaleceń, przedsiębiorcy powinni upewnić się, że pracownicy oraz klienci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą. Umieścić dozowniki z mydłem lub innym płynem odkażającym w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane oraz wywiesić w widocznym miejscu informacje, jak skutecznie myć ręce. Ponadto upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP (bezpieczeństwa i higieny pracy).
Pracodawcy powinni zapewnić, aby pomieszczenia były czyste i higieniczne: powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze), a także wyposażenia magazynów oraz urządzenia do przemieszczania wewnętrznego towarów muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem; wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem - podało ministerstwo.
Resort przypomina też, że podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, a potem jak najszybciej wyrzucić ją do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody, lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60 proc.).
Koronawirus
Koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Objawia się ona najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni i zmęczeniem.
Autor: kris / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock