Praca w handlu, sprzedaży lub w zupełnie innej branży? Na rynku pojawia się coraz więcej tego typu ogłoszeń. Jednak wraz ze wzrostem ich liczby rośnie też liczba chętnych na pracę. Warto więc dobrze się przygotować i zastanowić, jak przedstawić naszą kandydaturę. Kluczowe jest tutaj CV. Jak dobrze je przygotować? Wyjaśnia Paweł Blajer.
Jednymi z najczęściej poszukiwanych przez firmy pracowników są specjaliści handlu i sprzedaży. Z danych Pracuj.pl wynika, że w I kwartale 2015 roku w serwisie tym pojawiło się blisko 41 tys. ogłoszeń skierowanych do tej grupy zawodowej.
Urszula Zając-Pałdyna zastrzega jednak, że nie do końca jest tak, iż duża liczba ogłoszeń przełoży się na łatwe dostanie pracy. - Musimy się postarać o to miejsce. Trzeba się pokazać pracodawcy z dobrej strony. Przede wszystkim nasze dokumenty powinny być przygotowane właściwie, przejrzyście i jasno. Niekoniecznie powinniśmy się wysilać na niestandardową formę - ocenia ekspert.
- Nasze CV nie może zawierać błędów ortograficznych i stylistycznych. Skorzystajmy np. z kreatora CV, który ładnie przygotuje naszą aplikację - sugeruje.
Oczekiwania
Zając-Pałdyna podkreśla, że z badań wynika, iż "rekruterzy zwracają uwagę przede wszystkim na doświadczenie". - Czyli podkreślamy w doświadczeniu te aspekty, które są typowe w sprzedaży, handlu albo choć trochę zbieżne - przyznaje. - Na tę rubrykę poświęćmy zatem jak najwięcej czasu - dodaje. Warto dostosować CV do konkretnego ogłoszenia. Pozwoli to na wyszczególnienie z przebiegu kariery zawodowej wątków związanych z oczekiwaniami potencjalnego pracodawcy. - Jeżeli zobaczymy ogłoszenie i stwierdzimy, że ktoś potrzebuje aktywnego handlowca, to wtedy łatwiej nam te rzeczy podkreślić w aplikacji - ocenia Urszula Zając-Pałdyna.
Referencje od klienta
Jak radzi, warto najwięcej czasu poświęcić na opisanie tego, czym zajmowaliśmy się w poprzednich miejscach pracy.
- Standardem staje się, że nie tylko podajemy referencje od swoich byłych kolegów z pracy, czy przełożonego. Coraz częściej sami rekruterzy proszą o podawanie konkretnych referencji do klientów - powiedziała.
"Biznes dla ludzi" w TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o 18.15
Autor: mb/mn / Źródło: TVN24 Biznes i Świat
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock