Bank Pekao poinformował o konieczności zaakceptowania aneksów przez klientów indywidualnych przejętych z Idea Banku. Czas na decyzję mija 8 sierpnia 2021 roku. Po tej dacie akceptacja aneksu nie będzie możliwa i będzie skutkowała wypowiedzeniem umów - poinformowano w komunikacie.
Bank Pekao przygotowuje się do przejęcia obsługi rachunków klientów przejętych z Idea Banku do systemu informatycznego Banku Pekao. W związku z tym, bank od 16 czerwca rozpoczął proces udostępniania w bankowości internetowej Idea Cloud aneksów do umów dotyczących aktywnych produktów klientów indywidualnych przeniesionych z Idea Banku.
W jednym aneksie zawarte są zmiany do kilku umów produktowych. Jak wyjaśniono, wystarczy jedna zgoda, by przyjąć zmiany do wszystkich objętych nim umów. Nie podano, ilu osób dotyczą zmiany.
Zmiany dla klientów Idea Banku
Bank Pekao podkreślił w komunikacie, że "zaakceptowanie aneksu jest niezbędne do dalszego korzystania z (...) produktów, przejętych przez Bank Pekao". "Na akceptację aneksu do umowy mają Państwo czas do 8 sierpnia 2021 r. Po tej dacie akceptacja aneksu nie będzie możliwa i będzie skutkowała wypowiedzeniem Państwa umów, a posiadane rachunki zostaną zamknięte przed końcem listopada 2021 r." - dodano.
Proces aneksowania dotyczy obsługi umów dla klienta indywidualnego, nie dotyczy relacji po stronie firmowej. Ponadto aneksowaniu nie podlegają Umowy Terminowych Lokat Oszczędnościowych, Lokat Strukturyzowanych oraz kont oszczędnościowych IKE, których obsługa będzie po migracji kontynuowana w systemach Banku Pekao.
Co ważne, każdy rachunek przenoszony do systemów informatycznych Banku Pekao zachowa swój dotychczasowy numer (tzw. IBAN lub NRB).
Bank Pekao przejął Idea Bank na początku roku.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock