"Z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług klientów przestała działać" - poinformowała w popołudniowym wpisie w mediach społecznościowych firma. Jak dodano, "skala awarii była rozległa", a część usług może nadal nie być w pełni dostępna.
Po godzinie 13.00 home.pl opublikowało na Facebooku komunikat, w którym firma odniosła się do kwestii wtorkowej awarii. "W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce" - napisano we wpisie.
Dodano też: "Pomimo, że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług".
Awaria home.pl. "Wszystko siadło", "padło totalnie"
Wcześniej, rano, informowano o obserwowanych utrudnieniach w dostępie do strony home.pl (w tym - poczty i panelu), a także usług klientów. "Przepraszamy za powstałe problemy" - napisano we wpisie opublikowanym na Facebooku. Dodano, że "administratorzy dokładają starań, aby dostęp do usług został przywrócony jak najszybciej".
"Poczta, strona, wszystko siadło", "padło totalnie, ani poczta, ani www", "gruba awaria", "nawet telefon HELP nie działa" czy "tutaj wszystko kompletnie leży i kwiczy - nie ładują się panele, strona główna, nie działają usługi poczty" - to tylko niektóre z komentarzy użytkowników pod postem.
Z informacji dostępnych na portalu Downdetector, który zbiera informacje użytkowników o awariach, wynika, że problemy z dostępem do usług home.pl zaczęły się ok. godz. 7.30.
O dostawcy usług internetowych
"Home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych" - tak firma opisuje siebie na Facebooku. Dodaje też: "Wspieramy rozwój firm w internecie. Jesteśmy największym dostawcą usług IT w Polsce oraz Europie. W naszej ofercie znajdziesz domeny, hosting, certyfikaty SSL, Microsoft 365, Google Workplace, aplikacje antywirusowe, narzędzia do pracy zdalnej".
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock