W związku ze zniesieniem stanu epidemii w Polsce z dniem 16 maja 2022 roku Grupa TVN podsumowuje działania na rzecz walki z pandemią podjęte na przestrzeni ostatnich 2 lat. Przeznaczyła na ten cel łącznie ponad 22 miliony złotych – wliczając bezpośrednie darowizny oraz wartość czasu reklamowego przekazanego na bezpłatne kampanie społecznie.
Mimo że Ministerstwo Zdrowia ogłosiło zakończenie epidemii w Polsce, cały czas obowiązuje stan podwyższonego zagrożenia epidemicznego. Z tego też powodu COVID-19 nadal stanowi dla mediów informacyjnych istotny temat. Grupa TVN nieprzerwanie przekazuje widzom i czytelnikom najnowsze informacje związane z epidemią wirusa SARS-CoV-2 na świecie, a w programach newsowo-publicystycznych przedstawiane są analizy i przewidywania dotyczące kolejnych etapów rozwoju sytuacji.
- Naszą rolą jako Grupy TVN jest nie tylko przekazywanie prawdziwych, rzetelnych i wiarygodnych informacji widzom, ale również inicjowanie i angażowanie się w aktywności, które przynoszą wsparcie i realną pomoc w życiu codziennym. W okresie pandemii wspieraliśmy placówki medyczne, pracowników służby zdrowia oraz przedsiębiorców. Widzom zapewnialiśmy również akcje edukacyjne oraz dostęp do kultury i rozrywki. Cieszymy się, że możemy odwdzięczać się społecznościom, w których żyjemy i pracujemy - podkreśla Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w TVN.
Wsparcie placówek medycznych i pracowników służby zdrowia
W trakcie trwania stanu epidemii w Polsce TVN podjął szereg akcji pomocowych związanych z walką z koronawirusem mających na celu wsparcie pracowników służby zdrowia. Fundacja TVN przekazała 1 milion złotych firmie Warsaw Genomics, oferującej szpitalom i innym podmiotom świadczącym usługi medyczne bezpłatne testy na obecność koronawirusa. Dzięki tym środkom ich laboratoria wykonały 2500 testów, umożliwiając szybką identyfikację osób zakażonych.
Największy specjalistyczny szpital pediatryczny w Polsce, Instytut "Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka", otrzymał od Fundacji TVN środki w wysokości 100 tys. zł z przeznaczeniem na zakup wymazówek potrzebnych do badań obecności koronawirusa oraz na środki ochrony osobistej.
Fundacja TVN wraz z serwisem VOD Player zorganizowały czterogodzinny koncert charytatywny, podczas którego wystąpiło ponad 30 polskich artystów. Celem wydarzenia było zebranie funduszy na wsparcie pracowników medycznych w całym kraju. Zebrano prawie 5 mln zł, które przekazano 55 szpitalom i innym placówkom medycznym.
Pomoc przedsiębiorcom i restauratorom
Pandemia COVID-19 i kolejne lockdowny znacząco ograniczyły możliwość funkcjonowania przedsiębiorców. TVN podjął wiele działań pomocowych skierowanych do biznesu, w szczególności z sektora małych i średnich firm, by pomóc im odnaleźć się w nowej rzeczywistości. 1000 firm z całej Polski skorzystało z propozycji zareklamowania swoich usług na kanałach i platformach grupy TVN, która dała im taką możliwość za symboliczną złotówkę. Wartość pomocy dla MŚP wyniosła 6 mln zł.
W czasie drugiej fali pandemii TVN wyciągnął pomocną dłoń do właścicieli restauracji i osób najuboższych. Dzięki współpracy z ogólnopolską siecią Banków Żywności zaangażowano 180 restauracji do przygotowania prawie 120 tys. ciepłych posiłków, które trafiły do najbardziej potrzebujących. Tylko w ciągu dwóch miesięcy z przełomu roku 2020/2021 udało się zebrać środki na łączną kwotę 2,3 mln zł.
Akcje informacyjne i edukacyjne
Bezpłatna emisja społecznych kampanii informacyjnych wspomagających walkę z pandemią koronawirusa to kolejny element charytatywnego zaangażowania TVN. Grupa nieodpłatnie emitowała na swoich kanałach Ogólnopolską Kampanię Szczepień Ochronnych, kampanię "Noś maskę" i "Bezpieczna Aplikacja ProteGo". Ich emisyjny ekwiwalent reklamowy łącznie wyniósł 5,6 mln zł.
Szczególnie ważną rolę w walce z pandemią odegrał pion informacyjny Grupy TVN. Uruchomiony od pierwszych dni pandemii program "Uwaga: Koronawirus" codziennie przekazywał najnowsze informacje na temat wirusa COVID-19, rozwoju epidemii, aktualnych obostrzeń, zaleceń z nich wynikających oraz sposobów na radzenie sobie z odizolowaniem od bliskich.
Kanały TVN24 i TVN zapewniały bieżące informacje o sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przekazywały aktualności dotyczące najnowszych decyzji rządowych czy wymogów dotyczących dystansu społecznego. Dużą część czasu antenowego poświęcono obalaniu fałszywych informacji o COVID-19, praktycznym wskazówkom dotyczącym zapobiegania zakażeniom, poradom ekspertów oraz odpowiedziom na najczęściej zadawane przez widzów pytania. Dziennikarze informacyjni i reporterzy pracowali w systemie rotacyjnym, aby zapewnić widzom stały i niezakłócony dostęp do najświeższych informacji.
Znane osobowości TVN wzięły udział w kampanii #zostanwdomu. Ich krótkie filmiki emitowane we wszystkich kanałach Grupy TVN zachęcały widzów do pozostania w domu w okresie kwarantanny. Gwiazdy dzieliły się z nimi wskazówkami, jak kreatywnie spędzać czas i pozostawać w kontakcie z innymi pomimo wymogów dystansu społecznego.
Maturzyści mogli skorzystać ze wsparcia jakie przygotował dla nich kanał Metro, emitując programy edukacyjne pt. "Korki.tv". Uczniowie szkół średnich przygotowujący się do egzaminu maturalnego mogli skorzystać z cyklu 141 zajęć telewizyjnych, które służyły pomocą w trudnym dla nich czasie związanym z zamknięciem szkół na czas epidemii.
Źródło: TVN24 Biznes