Godziny dla seniorów nie są korzystne dla samych seniorów - twierdzi Business Center Club. Według organizacji zrzeszającej przedsiębiorców bardziej adekwatnym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie wybranych kas w markecie do wyłącznej obsługi seniorów.
Godziny dla seniorów obowiązują w sklepach spożywczych, drogeriach, aptekach oraz obiektach świadczących usługi pocztowe - w godzinach 10.00-12.00, od poniedziałku do piątku, obsługiwane są wyłącznie osoby powyżej 60. roku życia.
Apel przedsiębiorców
Zdaniem przedsiębiorców zrzeszonych w Business Center Club zasady te nie są korzystne dla samych seniorów.
"Osoby starsze nie mogą w tym czasie korzystać z pomocy osób młodszych przy czynnościach zakupu potrzebnych produktów. Gdy w określonym czasie na terenie marketu znajdują się wyłącznie osoby starsze pojawiają się problemy np. z sięgnięciem po produkt na wysokiej półce. Osoby zatrudnione w takim markecie nie są w stanie pomóc każdemu klientowi" - czytamy w komunikacie.
Business Center Club zauważa też, że między godz. 10:00 a 12:00 to bardzo często czas południowej drzemki malutkich dzieci, kiedy młode mamy mają możliwość, aby przy śpiącym w wózku dziecku, spokojnie zrobić zakupy.
"Wielu seniorów po prostu woli też robić zakupy poza wyznaczonymi dla nich godzinami, ponieważ korzysta wtedy z pomocy dzieci, wnuków lub opiekunów. Dzięki obecności młodych klientów w markecie, seniorzy mogą korzystać także z chwilowej, grzecznościowej pomocy osób trzecich" - pisze BCC.
Zdaniem organizacji, bardziej korzystne i adekwatne, zarówno dla seniorów, przedsiębiorców, jak również całego społeczeństwa, byłoby wyznaczenie wybranych kas w markecie do wyłącznej obsługi seniorów, zamiast wyznaczanie określonego czasu do obsługi wyłącznie osób starszych, jak ma to miejsce obecnie.
"Obecne przepisy rozporządzenia nie są racjonalne, dlatego nie wszyscy seniorzy korzystają z wyznaczonego specjalnie dla nich czasu zakupów" - twierdzą przedsiębiorcy.
Źródło: TVN24 Biznes, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock