Wnioski o świadczenie "Dobry start", czyli wyprawkę szkolną, będzie można od 1 lipca składać elektronicznie: poprzez portal Emp@tia, bankowość elektroniczną lub Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – wyjaśnia Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Przypomina również, że czas na złożenie wniosków upływa 30 listopada.
We wtorek rząd przyjął projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu "Dobry start" na rok szkolny 2021/2022.
Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Resort rodziny zaznacza, że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie online, zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
"Dobry start", czyli 300 złotych plus
Program "Dobry start" to wypłata 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 lat.
Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.
Zmiany w programie "Dobry start"
Rozporządzenie, które przyjął we wtorek rząd, przewiduje, że organem obsługującym świadczenie "Dobry start" będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Obecnie zadania związane z realizacją tego świadczenia wykonują gmina i powiat. Według resortu rodziny zmiana organu obsługującego świadczenie zoptymalizuje proces obsługi programu i obniży jego koszty.
"W okresie 2021–2031 łączne szacowane koszty obsługi wyniosą ok. 15 mln zł, co oznacza oszczędności dla budżetu państwa na poziomie ok. 488 mln zł w omawianym okresie" – wskazało w komunikacie MRiPS.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock