Klienci Credit Agricole informowali w czwartek o awarii - z ich kont znikały środki. Jak wyjaśnili przedstawiciele banku, problemem okazało się podwójne zaksięgowanie niektórych transakcji kartą. "Pracujemy, aby jak najszybciej przywrócić poprawny stan kont klientów" - poinformowano w komunikacie. Według najnowszych zapowiedzi przedstawicieli banku ma się to stać w nocy z czwartku na piątek.
Credit Agricole - podwójne księgowanie transakcji
"Awaria w Credit Agricole. Dziś po godzinie 15 bank po raz drugi ściągał płatności wykonane 30 lipca br. Sprawa jest wg infolinii ogólnopolska. Problem polega m.in. na tym, że w wielu wypadkach uszczupliło to znacznie środki na koncie" - poinformowała Kontakt 24 internautka. Podobnych informacji otrzymaliśmy więcej.
Klienci banku również w mediach społecznościowych pisali o awarii. "Witam. Wypłaciłem 900 zł we wtorek, bank wziął 1800 zł. Też macie taki problem z wypłatą z bankomatu" - pytał jeden z klientów na Facebooku.
Komentarz rzecznika Credit Agricole
"Rzeczywiście, na rachunkach niektórych naszych klientów pojawiły się ponowne obciążenia części z transakcji kartowych, wcześniej już zaksięgowanych" - przekazał TVN24 Biznes Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Credit Agricole.
"Bardzo przepraszamy za ten błąd i pracujemy, aby jak najszybciej przywrócić poprawny stan kont klientów, których dotknęła ta sytuacja" - podkreślił rzecznik w przesłanym komunikacie.
W pierwszej rozmowie z TVN24 Biznes Przybylski nie był w stanie określić, kiedy uda się zwrócić klientom ich środki. Tuż przed 20.00 rzecznik przekazał, że udało się rozwiązać problem i pieniądze wrócą na konta klientów jeszcze w nocy z czwartku na piątek.
Naliczana wielokrotność transakcji kartami
W czerwcu część klientów Santander Banku Polska miała do czynienia z podobną awarią - naliczono im stukrotność płatności kartami. "Problem dotyczył poniżej 1 procenta transakcji realizowanych przez bank" - zapewniło w przesłanej portalowi tvn24.pl odpowiedzi biuro prasowe Santandera.
Z kłopotami tego rodzaju w lutym tego roku mierzyli się też klienci mBanku. Niektórym osobom podwójnie naliczano płatności kartami.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock