Powstała w 2011 roku wiodąca platforma cyfrowej sprzedaży – Answear.com nie zwalnia tempa. W tym roku zaistniał na kolejnych 2 europejskich rynkach. Jak e-sklep poradzi sobie w Grecji?
Artykuł sponsorowany
Answear debiutuje w Grecji
Answear już w zeszłym roku zapowiadał, że nie zamierza poprzestać na dotychczasowych 7 rynkach i planuje rozpocząć działalność w kolejnych krajach Europy. Pod koniec sierpnia 2021 r. zapowiedzi okazały się faktem – sklep zadebiutował w Grecji. Jest to jeden z największych rynków w tamtych rejonie, z dynamicznie rozwijającym się sektorem e-commerce.
"Tuż po oficjalnym starcie strony Answear.gr zanotowaliśmy duże zainteresowanie greckich klientów, którzy coraz lepiej poruszają się w świecie zakupów online. Cieszymy się, że Answear otrzymał już pierwsze oznaki zaufania i uznania. Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było dostosowanie lokalnej strony internetowej nie tylko do specyfikacji firmy, ale także do potrzeb greckich konsumentów. Jest to oczywiście proces ciągły, każdego dnia staramy się coś udoskonalać i jesteśmy otwarci na uwagi naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości Answear stanie się w Grecji nie tylko topowym sklepem online, ale także miejscem pełnym inspiracji" - komentuje Konstantina Tsira, Country Manager na rynek grecki.
Na Grecji międzynarodowa działalność się nie kończy. Pod koniec września sklep pojawił się w 9. kraju – Chorwacji. Co więcej, answear.com zapowiada, że w 2022 r. zamierza wkroczyć na kolejne 2 rynki.
Grecki świat e-commerce
Grecja jest jednym z największych krajów bałkańskich, zamieszkuje ją ok. 10,7 mln mieszkańców, z czego prawie 80% aktywnie korzysta z Internetu. Jest to rynek relatywnie bogaty, z dynamicznie rozwijającym się e-commerce. W 2019 r. tempo wzrostu tego sektora osiągnęło 25%, w 2020 r. już 47%., prognozy na kolejne lata są również optymistyczne. Grecy nie obawiają się zakupów online –6 na 10 Internautów korzysta z sieci właśnie w tym celu. Wśród najpopularniejszych kategorii pojawia się odzież i obuwie, elektronika i gry komputerowe. Co ciekawe, w przeciwieństwie choćby do Polaków, tylko 25% Greków finalizuje transakcje poprzez telefon i aplikacje mobilne. Większość z nich zakupy online woli robić za pośrednictwem komputera lub laptopa.
Jakie wyzwania czekają Answear.com?
Grecja wydaje się idealną destynacją dla polskiego sklepu. Tamtejsi klienci są świadomi pod względem mody i istniejących marek premium, których w ofercie sklepu jest wiele. Grecy celują przede wszystkim w styl sportowy i casualowy: chętnie noszą jeansy damskie, sneakersy czy bluzy. Duże znaczenie przywiązują do wpływu mody na środowisko, dlatego zwracają uwagę na skład i pochodzenie produktu, etyczność wytworzenia, a nawet na opakowanie. Liczący ponad 115 tys. produktów asortyment Answear powinien sprostać ich wymaganiom. Na sklep czekają jednak inne wyzwania. Wiele osób zadaje sobie pytanie, co z logistyką na usianym setkami wysp rynku – tutaj Answear zdaje się opierać na swoim wieloletnim doświadczeniu w dostawach do odległych zakątków Europy i dużych możliwościach logistycznych. Jednocześnie, brand zapewnia, że celuje przede wszystkim w mieszkańców dużych miast, takich jak Ateny i Saloniki, więc rzeczywiste koszty logistyki nie powinny przekraczać założonych. Teraz wszystko w rękach sklepu, aby umiejętnie wypromować się w kraju i przekonać do siebie greckich konsumentów, zwłaszcza tych do tej pory przyzwyczajonych do produktów „Made in Greece” i zakupów w stacjonarnych butikach. Tutaj Answear duże nadzieje pokłada w komunikacji marketingowej oraz atutach, do których przekonał innych zagranicznych klientów: dopracowanej stronie i aplikacji mobilnej, świetnej obsłudze klienta oraz atrakcyjnych akcjach promocyjnych, choćby w zbliżającym się Black Friday: https://answear.com/s/black-friday
***
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 9 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe