Jedna trzecia pracowników jest często rozpraszana przy wykonywaniu zadań służbowych - pokazuje nowe badanie, o którym czytamy w środowym wydaniu "Pulsu Biznesu".
Wyniki badania pokazują, że spokój w pracy ma 7,9 proc. kierowników i 20 proc. osób na stanowiskach niekierowniczych. Większość, bo 81,4 proc. badanych, odpowiedziała jednak, że z łatwością koncentruje uwagę na realizowanym zadaniu, chociaż jednocześnie 50,7 proc. przyznało, że nie potrafią pracować bez ciągłego sprawdzania poczty elektronicznej czy odbierania telefonów. Zdaniem prezes Human Power, Małgorzaty Czerneckiej pracodawcy często nie są świadomi kosztów, jakie ponoszą, gdy ich pracownicy pracują w ten sposób. Według niej można je zmniejszyć, np. wprowadzając w firmie 60 lub 90 minut pracy w ciszy, najlepiej rano, nad najważniejszymi zadaniami. W tym czasie nie powinno być obowiązku odpowiadania na e-maile czy uczestniczenia w spotkaniach - podkreśla Czernecka, cytowana przez "PB".
Badanie "Praca, moc, energia w polskich firmach" przeprowadzone przez Human Power pod patronatem Uniwersytetu Łódzkiego dotyczy efektywności w miejscu pracy.
Autor: gry/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: wikimedia.org/Peter Bennets