Facebook zamierza zmienić nazwę Instagrama i WhatsAppa. Technologiczny gigant chce w ten sposób podkreślić, że obie aplikacje są jego własnością.
Facebook chce dołączyć swoją markę do nazw Instagrama i WhatsAppa. Tak mają powstać: "Instagram from Facebook" i "WhatsApp from Facebook" ("Instagram od Facebooka" i "WhatsApp od Facebooka").
Kontrowersyjne posunięcie?
Według "Bloomberga" jest to kontrowersyjne posunięcie. Obie aplikacje zostały stworzone bez udziału Facebooka, mają zupełnie inną kulturę korporacyjną i odnoszą sukcesy głównie dzięki swojej własnej tożsamości. Serwis przypomina, że założyciele Instagrama odeszli z Facebooka w 2018 roku.
Z kolei Reuters zauważa, że Instagram pełni szczególnie istotną rolę, jeżeli chodzi o przychody Facebooka. Aplikacja nie kojarzy się bowiem ze skandalami związanymi z prywatnością, a także przyciąga młodszych użytkowników w znacznie szybszym tempie. To wszystko przekłada się na większe zainteresowanie reklamodawców.
Jak poinformowała przedstawiciela Facebooka, nowe nazwy pojawią się na ekranach logowania aplikacji, a także w sklepach App Store i Google Play.
- Chcemy być bardziej transparentni, jeżeli chodzi o produkty i usługi będące częścią Facebooka – powiedziała rzeczniczka prasowa firmy.
W międzyczasie Federalna Komisja Handlu bada, czy Facebook ma na swoim rynku pozycję monopolisty. Organ regulacyjny sprawdza, czy portal społecznościowy przejmował rywali, aby usunąć konkurencję i uzyskać dominację w branży.
Facebook wykupił Instagrama w 2012 roku za 1 miliard dolarów, a WhatsAppa w 2014 roku za 16 miliardów dolarów. Z każdej z tych aplikacji korzysta ponad miliard osób.
Autor: mp / Źródło: Bloomberg, Reuters