Apple przegrał walkę o Clarksona. Ale chce podbić rynek telewizyjny

Tech

apple.comNa 9 września Apple planuje uruchomienie nowej wersji usługi streamingowej

Apple coraz mocniej myśli o tworzeniu własnych własnych programów telewizyjnych i filmów. W tym celu przedstawiciele koncernu spotykali się z menedżerami z Hollywood - donosi "Variety".

Wiadomość pojawiła się na nieco ponad tydzień przed zaplanowanym na 9 września uruchomieniem nowej wersji Apple TV, który umożliwia m.in. odtwarzanie materiałów wideo z iTunes i serwisu Netflix.

Według źródeł "Variety", Apple dąży teraz do znacznego rozwoju swojego serwisu streamingowego, by stworzyć coś na wzór Netflix TV. Z własnymi programami oraz filmami.

Silna konkurencja

Już teraz koncern był bowiem gotów zatrudnić gwiazdy BBC. W tym celu Apple złożył "bezprecedensową ofertę" dla gospodarzy znanego programu "Top Gear" Jeremy Clarksona, Jamesa Maya i Richarda Hammonda.

Ostatecznie przegrał jednak rywalizację z Amazonem, który tylko samemu Clarksonowi za współpracę zaproponował 36 mln dol.

To posunięcie pokazuje jednak tylko zaostrzającą się rywalizację Apple'a z konkurencją ze strony Netflix, Hulu i Amazona.

Różnorodność oferty

Firma z Kalifornii pragnie wzmocnić swoją platformę, by stać się czołowym graczem na zatłoczonym rynku. Dlatego, jak donosi "Variety", Apple stara się również stworzyć czołową usługę telewizyjnego streamingu.

Miałaby łączyć ze sobą kilka kablówek, które byłyby dostępne za pośrednictwem urządzenia Apple TV.

W tym celu, podobno już od jakiegoś czasu Apple prowadzi negocjacje z różnymi koncernami medialnymi. Jak informował niedawno serwis 9to5Mac, usługa telewizji na żywo może pojawić się w ofercie już w przyszłym roku i ma być dostępna od 40 dol. miesięcznie.

Zdaniem ekspertów, plan Apple'a stworzenia własnych produkcji nadal jest jednak na zbyt wczesnym etapie, zatem prawdopodobnie nie zostanie jeszcze oficjalnie ogłoszony podczas przyszłotygodniowej prezentacji nowej wersji Apple TV.

Mimo tego, raport, na który powołuje się "Variety", wskazuje, że Apple coraz myśli o zaspokojeniu swoich ambicji telewizyjnych.

Na początku wakacji na rynku zadebiutował Apple Music:

Tłoczno na rynku streamingu. Apple już po debiucieTVN24 BiS

Autor: mb / Źródło: Business Insider

Źródło zdjęcia głównego: apple.com