Znana marka znika, ale stacje zostają. Firma mówi o planach w Polsce

Rynki

Ile paliwa za średnią krajową?TVN Turbo
wideo 2/2

Stacje paliwowe działające dotychczas pod logo Statoil zmieniają logo na Circle K. Firma zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku, liczy na rozwój sieci poprzez franczyzę.

"Jako Circle K planujemy dalej rozwijać się na polskim rynku i będziemy na bieżąco informować naszych klientów i rynek o otwarciach nowych stacji. Ich liczba jest uzależniona m.in. od tempa pozyskiwania partnerów do rozwoju stacji franczyzowych" - poinformował w przesłanym Polskiej Agencji Prasowej komunikacie Mirosław Caputa, dyrektor ds. komunikacji i marketingu w Circle K Polska.

Stacje paliw

Caputa dodał, że spółka będzie jednocześnie dalej brać udział w przetargach organizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na dzierżawę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) oraz stacji paliw przy nowo powstających autostradach i drogach ekspresowych.

Niedawno Circle K otworzyła dwie nowe stacje paliw przy autostradzie A-1 w miejscowościach Machnacz i Lubień. Sieć powiększyła się tym samym do 352 obiektów.

Caputa przyznaje, że koszty rebrandingu, czyli zmiany logo, w Polsce będą związane głównie ze zmianą oznaczeń stacji, co częściowo pokrywa się ze zwykłymi kosztami konserwacyjnymi.

Zmiana nazwy

Proces zmiany marki ze Statoil na Circle K rozpocznie się oficjalnie 11 maja tego roku. Dwie stacje przy autostradzie A-1 będą już działały pod logo Circle K. Stacja z nowym logo już działa w Warszawie. To obiekt przy ulicy Puławskiej. Nad stacją znajduje się biurowiec spółki.

Firma Circle K Polska, przed 1 kwietnia 2016 r. działająca jako Statoil Fuel & Retail Polska, obecna jest na naszym rynku od 1992 r. Sieć polskich stacji obejmuje flagowe obiekty własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe.

Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard, jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego w formacie convenience. Prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.

Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 12 tysięcy sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 tysięcy pracowników.

Autor: MS / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe