Kolejna próba wyłudzenia poufnych danych od klientów Banku Zachodniego WBK. Od wczoraj w sieci rozsyłane są fałszywe e-maile od osób podszywających się pod pracowników banku. Jednak według biura prasowego BZ WBK, klienci są już odporni na takie zagrywki.
Po wejściu na wskazaną stronę pojawia się żądanie podania numer karty płatniczej, daty jej ważności oraz kodu PIN - czyli wszystkich danych, które póżniej umożliwią przestępcom pobranie pieniędzy z naszego konta.
Bank apeluje do swoich klientów, by pod żadnym pozorem nikomu nie podawali swojego numeru PIN, ani innych poufnych danych.
- To jest drugi tak duży, zmasowany atak. Nie tyle na sam bank, co na klientów banku. Jak pokazuje poprzednia taka akcja - efekty są bardzo mizerne. Tym razem mamy 500 zgłoszeń i ani jedna osobą nie zgłosiła się do nas, że ujawniła przestępcom numer swojej karty i że powinniśmy ją zablokować - mówił na antenie TVN CNBC Biznes Grzegorz Adamski z biura prasowego BZ WBK.
Poprzednie przypadki podobnych ataków na klientów BZ WBK miały miejsce w maju i marcu 2008 roku. Bank nie informował o udanych próbach wyłudzenia pieniędzy.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES