1500 klientów poskarżyło się na firmę telekomunikacyjną PTS, która w nieuczciwy sposób zawierała z nimi umowy, naliczała opłaty bez uzasadnienia, czy dopuszczała się przenoszenia numerów nie mając do tego uprawnień. Regulator rynku nałożył na nią wysoką karę. Po raz drugi.
Na PTS do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęło ok. 1500 skarg abonentów. Dotyczyły one m.in. nieuczciwych praktyk zawierania umów, nieuprawnionego przeniesienia numeru oraz nieuzasadnionego naliczania przez PTS opłat wyrównawczych pomimo braku rozpoczęcia świadczenia usługi.
Kara od UKE po raz kolejny
W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego prezes UKE stwierdził naruszenie przez PTS obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych; niewypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, uniemożliwianie abonentom korzystania z uprawnień do wyboru dostawcy usług, a także naruszenie obowiązku udzielenia prezesowi UKE informacji.
Wcześniej, bo w styczniu tego roku spółka otrzymała karę również od UKE, w wysokości 49 914 złotych za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych.
Autor: pp/hej / Źródło: UKE
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock