Marzec tego roku nie był dobrym miesiącem dla ogólnopolskich dzienników. Spadła sprzedaż niemal wszystkim tytułom, a więcej czytelników niż przed rokiem miał tylko "Super Ekspress". Największe straty odnotował "Przegląd Sportowy" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, publikowanych przez WirtualneMedia.pl.
Niezmiennie liderem sprzedaży pozostaje tabloid „Fakt” (wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska), ale gazeta jest już tylko o włos nad psychologiczną granicą 400 tysięcy egzemplarzy. W marcu tego roku średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wyniosła 403 166 egz., co oznacza spadek o 9,07 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Na miejscu drugim miejscu rankingu znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora), która średnio sprzedawała 272 063 egzemplarzy. Ren wynik oznacza spadek o 11,66 proc. wobec marca 2010 r.
Trzeci pod względem sprzedaży jest „Super Express” (Murator). Nabywców średnio znajdowało 175 351 egzemplarzy gazety. Tabloid jako jedyna gazeta w zestawieniu odnotował wynik lepszy niż przed rokiem - jego sprzedaż była o 1,85 proc. większa.
Zajmująca czwarte miejsce w zestawieniu „Rzeczpospolita” (Presspublica) sprzedawała przeciętnie 106 143 egz., czyli o 4,57 proc. mniej niż przed rokiem. Kolejny w zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" odnotował sprzedaż na poziomie 78 018 egz., notując spadek o 10,5 procent wobec marca 2010 r.
Największy spadek zanotował jednak zajmujący szóste miejsce rankingu “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Ta gazeta znajdowała nabywców przeciętnie na 44 954 egzemplarze, co oznacza wynik o 12,02 proc. niższy niż rok temu.
Zebrane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy dane przedstawiają “sprzedaż ogółem”, czyli sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl