Oto Porsche 918 RSR. Już sam wygląd budzi respekt, a informacja, że auto ma napęd o mocy 767 koni mechanicznych musi wywołać drżenie u marzących o prawdziwie sportowej jeździe. Jedno tylko może spowodować rozczarowanie: to auto studyjne, nie jest przewidziane do sprzedaży.
Porsche 918 RSR to dwuosobowe coupe z centralnie usytuowanym silnikiem spalinowym, dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem energii w postaci koła zamachowego.
Silnik benzynowy w układzie V8 o bezpośrednim wtrysku paliwa to przebudowana jednostka napędowa z modelu wyścigowego Porsche RS Spyder. W tej wersji rozwija moc 563 KM przy 10 300 obrotach na minutę.
Wspomagają ją swa silniki elektryczne, który napędzają przednie koła dodatkową mocą 75 kilowatów. Łącznie daje to pojazdowi moc 767 KM.
Samochód ma system odzyskiwania energii. Przy hamowaniu jest ona przekazywana do specjalnego koła zamachowego. Naciśnięcie przez kierowcę specjalnego klawisza pozwala na użycie zgromadzonej w obracającym się z prędkością 36 tysięcy obrotów na minutę kole zamachowym do przyspieszenia auta, np. przy wyprzedzaniu. Technologie nazwano "Porsche Intelligent Performance".
Samochód pokazano właśnie po raz pierwszy na salonie samochodowym w Detroit.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Porsche AG