Jak poinformowała dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej ARR i kierownik projektu Agnieszka Rembisz, ARR zajmuje się promowaniem polskich firm i polskich produktów rolno-spożywczych na wielu rynkach zagranicznych. W trakcie realizacji jest "branżowy program promocji branży polskich specjalności żywnościowych". Program obliczony jest na 3 lata, potrwa jeszcze do lutego 2015 roku.
Pomoc w promocji
Program, który jest realizowany w Rosji, na Ukrainie, w Niemczech, Francji, Chinach i Emiratach Arabskich, ma pomóc firmom w promowaniu marki własnych produktów i nawiązywaniu kontaktów. Wystawca może też liczyć na dofinansowanie uczestnictwa w targach czy szkoleniach. Dotychczas z tego programu skorzystało ok. 40 firm.
Rembisz zaznaczyła, że wsparcie producentów żywności już przynosi efekty. Na półmetku programu została przeprowadzona ankieta, w której dotychczasowi jego uczestnicy ocenili skuteczność działań prowadzonych przez Agencję.
Wynika z niej, że 75 proc. firm nawiązało kontakty handlowe, 58 proc. zdobyło nowe rynki zbytu, a 25 proc. odnotowało zwiększenie eksportu swoich towarów. Dyrektor oceniła, że są to dobre wyniki, jeżeli weźmie się pod uwagę, że nawiązanie współpracy handlowej ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi czy Chinami trwa wiele lat.
W Polsce nieznana, rozpoznawalna w Chinach
W projekcie uczestniczy głównie branża przetworów i produktów mięsnych, mleczarskich, słodyczy i przetworów zbożowych. Dzięki obecności na targach, niektóre z firm zdołały wypromować markę swoich produktów. Np. mało znana w naszym kraju firma "Słowianka", producent słodyczy, jest już rozpoznawalna na rynku chińskim. Hitem stała się też wołowina, jabłka, płatki śniadaniowe czy wyroby mięsne - zaznaczyła Rembisz.
Autor: ToL//gry/kwoj / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu