Wartość rynku reklamy zewnętrznej wciąż spada, ale spadki zaczynają się już zatrzymywać - twierdza przedstawiciele branży. Co więcej, mają nadzieję, że w ciągu najbliższych trzech lat rola tej formy reklamy wzrośnie znacząco w kampaniach.
Wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła w I połowie 2010 roku w ujęciu rok do roku o 5,4 proc. do 296,6 mln zł. W samym II kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku był to spadek o 1 proc. do 174,8 mln zł - poinformowała we wtorkowym raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
- Świadczy on (wynik pierwszego półrocza) o zahamowaniu tendencji spadkowej ostatnich osiemnastu miesięcy - powiedział cytowany w komunikacie Lech Kaczoń, prezes IGRZ.
Kolejne kwartały będą lepsze
Jego zdaniem kolejne kwartały będą już dla branży reklamy zewnętrznej lepsze.
- Początek bieżącego roku (wyniki pierwszego kwartału) nie wydawał się optymistyczny. Izba prognozowała jednak lepsze wyniki w kolejnych okresach 2010 roku. Trend ten zaczyna się potwierdzać. Jest bowiem związany z rygorystyczną polityką oszczędnościową firm w zakresie inwestycji oraz poprawianiem systemów sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na posiadanych przez nie nośnikach reklamy - dodał.
Branża będzie się konsolidować
Branżę reklamy zewnętrznej czeka teraz konsolidacja, co przyspieszy wzrost sprzedaży i zwiększy rentowność firm działających na polskim rynku.
- Sądzę, że zmiany strukturalne na polskim rynku out of home mogą w konsekwencji przyspieszyć wzrost sprzedaży i zwiększyć rentowność firm działających na polskim rynku reklamowym. Zapewne do końca tego, a przede wszystkim w przyszłym roku. Uważam również, że w ciągu trzech najbliższych lat wzrośnie znacząco rola out of home w kampaniach reklamowych. Także dzięki procesowi "trzeciej fazy" konsolidacji - powiedział Kaczoń.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24