Google po raz trzeci z rzędu został uznany za najcenniejszą markę świata - wynika z najnowszego zestawienia BrandZ. Internetowy gigant stał się też pierwszą firmą, której markę wyceniono na więcej niż 100 mld dolarów.
W porównaniu z 2008 r. wartość marki należącej do Google'a wzrosła o 16 proc. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się inni amerykańscy giganci: Microsoft, Coca-Cola, IBM, McDonald's i Apple - ich wartość wzrosła średnio o 20 proc.
Finansowe tsunami wyniosło Chiny
Natomiast wśród najcenniejszych marek finansowych prawdziwa rewolucja. Wartość CitiGroup, Bank Of America, ING i Morgan Stanley spadła średnio o połowę. Kryzysowe tsunami sprawiło, że trzy pierwsze miejsca zajmują teraz banki chińskie.
Największy skok także należy do chińskiej spółki China Merchants Bank, która podrożała aż o 168 proc. i znalazła się na 81 pozycji. Drugi największy wzrost należy do Blackberry, który zyskał 100 proc. i uplasował się na 16. lokacie.
Na całej liście pojawiło się aż 85 marek z 2008 roku. Mimo kryzysu gospodarczego globalna wartość 100 najcenniejszych marek wzrosła w stosunku do ostatniego zestawienia o 2 proc. i wynosi obecnie 1,95 tryliona dol.
Ranking został przygotowany przez firmę Millward Brown.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24