Wytwórnia muzyczna Universal Music rozpoczyna eksperymentalną sprzedaż utworów muzycznych w formie cyfrowej bez żadnych zabezpieczeń przed kopiowaniem.
Producent mówi o zamiarze przetestowania sprzedaży piosenek w takiej formie. Dotąd wielkie koncerny muzyczne używały technologii DRM - nazwa pochodzi od angielskiej nazwy digital rights menagment (prawo do dzieł cyfrowych). Stworzony przez Microsoft system jest oparty o mechanizmy kryptograficzne i uniemożliwia używanie zakupionego utworu w sposób sprzeczny z wolą wydawcy.
Technologia DRM miała pomóc w zdławieniu piractwa. W praktyce wielu użytkowników narzekało, że kup[ione utwory okazywały się nie do odtworzenia w konkretnym, posiadanym przez nich egzemplarzu odtwarzacza mp3.
W "stajni" wytwórni Uniwversal Music znajdują się m. in. 50 Cent, The Black Eyed Peas czy Winehouse.
- Eksperyment będzie trwać od sierpnia do stycznia. Ma na celu przeanalizować takie czynniki jak zapotrzebowanie na różnego rodzaju produkty, wrażliwość na ceny i piractwo - mówi przedstawiciel wytwórni.
W przedsięwzięcie zaangażowani są tacy sprzedawcy jak Google, Wal-Mart i Amazon.com.
Źródło: bbc.co.uk, webhosting.pl