Apple zaostrza walkę o segment klientów korporacyjnych. Serca biznesmenów mają podbić duże modele iPhone'ów oraz największy iPad w historii.
W ostatnich miesiącach Apple skupia się na produktach dla rynku korporacyjnego o czym świadczy współpraca nawiązana z IBM. Dyrektor generalny Apple Tim Cook podkreśla, że produkty korporacyjne są istotnym obszarem działalności dla jego firmy i chce zdobywać ten rynek.
Trafić do biznesmenów
W podboju segmentu korporacyjnego mają pomóc najbliższe premiery nowych produktów. 9 września rynek spodziewa się pierwszej odsłony nowych wersji urządzeń marki Apple. Chodzi między innymi o iPhone'a 6 z 5,5-calowym wyświetlaczem, zwanego także phabletem oraz największego iPada w historii - przekątna jego ekranu wyniesie aż 12,9 cala.
- To propozycja dla biznesu. Klienci indywidualni raczej nie rzucą się na tę prawie 13-calowa wersję - uważa Tim Culpan, dziennikarz Bloomberga zajmujący się branżą technologiczną. - Przyda się do prowadzenia rozmów biznesowych, pokazywania prezentacji albo w podróży, czyli tam gdzie taki duży ekran rzeczywiście jest potrzebny - stwierdził.
Jego zdaniem, jeśli spojrzeć szeroko na rynek komputerów osobistych, to perspektywy "wzrostu są raczej wątłe". - Jedynie rynek rozwiązań dla biznesu nadal się powiększa i Apple zamierza się na nim osadzić - uważa.
Autor: rf/km / Źródło: x-news/Bloomberg