Sprzedaż nowych aut osobowych na terytorium Europy spadła w kwietniu o rekordowe 78,3 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).
Kwiecień był pierwszym miesiącem, kiedy w krajach europejskich w pełni zaczęły funkcjonować ograniczenia związane z trwającą pandemią COVID-19.
Na terytorium UE, Wielkiej Brytanii i krajów Europejskiego Stowarzyszenia Wspólnego Handlu (EFTA) zarejestrowano w tym okresie łącznie 292 182 nowe pojazdy.
Najwyższe spadki
Dwucyfrowe obniżki zanotowały wszystkie rynki motoryzacyjne UE. Segmenty produkcji pojazdów w krajach szczególnie dotkniętych epidemią – Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii – zgłosiły najwyższe spadki – odpowiednio 97,6 proc., 97,3 proc. i 96,5 proc. We Francji obniżka wyniosła 88,8 proc., a w Niemczech – 61,1 proc.
W Polsce liczba nowo zarejestrowanych aut spadła w kwietniu o 67,1 proc.
W podziale na firmy Grupa Volkswagen zanotowała około 75-procentową obniżkę sprzedaży, podczas gdy Renault i Grupa PSA utraciły odpowiednio 79,5 i 82,4 proc. Producenci premium także zanotowali spadki w kwietniu. BMW straciło 69,7 proc., a konkurencyjny Daimler spadł o nieco powyżej 80 proc.
Reuters przypomniał, że w maju czołowe koncerny motoryzacyjne rozpoczęły otwieranie zakładów i powróciły do częściowej produkcji. Utrzymujący się niski popyt zmusił jednak m.in. VW do wstrzymania montażu niektórych modeli.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock